BZS JO11-1 laat tegenstander Empina JO11-1 kansloos

BZS JO11-1

Emplina JO11-1

Sven van Beusichem (vrije trap)

Hoofdklasse 4

1 december 2018 12:45

Dirk Immink (BZS 4 (zon))

Opstelling

Matchday

De thuiswedstrijd tussen BZS JO11-1 en hun leeftijdsgenoten van Emplina JO11-1 staat op het programma. Met een goede trainingsweek achter de rug, afgelopen dinsdag werd een oefenwedstrijd tegen een combinatie van de JO13 jeugd nog winnend afgesloten, in het kader van het succesvol opleiden van de scheidsrechters van de JO17-1. Met vol vertrouwen werd de warming-up gestart.

Om 12.45 uur fluit scheidsrechter Dirk Immink (Dirk bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd en is het BZS JO11-1 wat direct het initiatief neemt. Hoewel Emplina JO11-1 laat zien dat ze zich vandaag niet naar de slachtbank wil laten leiden, betekent het wel dat dat de boys van BZS JO11-1 vol de aanval kiezen. Reeds in de 8e minuut betaald dit zich uit. Na een prima pass van Sten (g) op de diepgaande Joep, controleert de laatste de bal uitstekend en schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van Emplina JO11-1, 1-0. Een minuut later krijg Joep het weer op zijn heupen en knalt ook de 2-0 tegen de touwen. BZS JO11-1 blijft aanvallen en in de 10 minuut krijgt BZS JO11-1 een vrije trap te nemen op een meter of 15 van het doel van Emplina JO11-1. Sven mag de vrije trap nemen en ramt de bal via de rug van een tegenstander die de vrije trap tracht te blokkeren, in het doel, 3-0. BZS JO11-1 blijft de bovenliggende partij e in de 24e minuut is het weer prijs. Rogier krult een corner precies voor de voeten van Sten (k), deze aarzelt geen moment en schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van Emplina JO11-1, 4-0. BZS JO11-1 blijft aandringen en in de 27e minuut is het weer raak. Silas schiet na een prima actie de 5-0 tegen de touwen. Met deze stand zal ook de rust gehaald worden.

Trainers Henrico en Martin trachten in de rust de boys van BZS JO11-1 weer te voorzien van de nodige tips en motiveren ze om in de 2e helft de kansen af te gaan maken. Ze creëren er voldoende en wanneer ze het doelpuntrijke tempo van de 1e helft aanhouden, behoort een uitslag met dubbele cijfers tot de mogelijkheden.

Direct na de rust pakt BZS JO11-1 het spel weer op van voor de rust en zet de tegenstander direct weer onder druk. Maar of de acties worden te ver doorgevoerd en niet tijdig de laatste pass gegeven of de verdediging van Emplina JO11-1 kan de bal nog tot corner verwerken, het zal in ieder geval enige tijd duren voordat BZS JO11-1 nog tot scoren komt.
Pas in de 44e minuut weet Rogier, na een prima assist van Stijn, de 6-0 aan te laten tekenen. Krijgt Emplina JO11-1 dan helemaal geen kansen, jawel 1. Na een prima uitgevoerde counter schiet de spits van Emplina JO11-1 de bal tegen de buitenkant van de paal, net naast de kruising. Keeper Louis keek de bal tegen de paal. Meer als die kans heeft Emplina JO11-1 in de gehele wedstrijd niet gekregen en dus resulteerde het in een 6-0 overwinning voor BZS JO11-1.

Een prima 1e helft werd gevolgd door een zeer matige 2e helft van de zijde van BZS JO11-1. Jammer dat er niet vaker gescoord is, volgende week maar trachten het goed te maken tegen de nummer 2 uit de competitie en de laatste wedstrijd uit de competitie tegen Jong Brabant JO11-1 om 09.00 in Berkel-Enschot.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin