BZS JO11-1 strijdt dapper maar verliest geflatteerd

BZS JO11-1

Assist: Youri Mol
... (schot)
Sven van Beusichem (afstandschot)

Hoofdklasse 4

29 september 2018 8:45

Opstelling BZS JO11-1

Op een vroege zaterdagochtend verzamelen de boys van JO11-1 zich om op weg te gaan naar de uitwedstrijd tegen OJC JO11-1. Beetje bij beetje zijn de geblesseerden weer dermate opgeknapt dat BZS JO11-1 compleet kan aantreden. Het supporterslegioen is ongeveer gehalveerd en vol goede moed gaan we op weg naar Rosmalen.

Om 08.45 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd, dat dit tegelijkertijd 1 van zijn beste beslissingen zal zijn wordt gaandeweg de wedstrijd wel duidelijk. Na de aftrap tasten beide teams elkaar af en wederom blijkt OJC JO11-1 een goed voetballende ploeg te hebben. BZS JO11-1 is in het begin meer bezig met verdedigen, echter na een paar minuten weten ze de weg naar voren in te zetten. In de 4e minuut speelt Youri in de diepte Silas aan op rechts en deze schiet de bal onhoudbaar, via de binnenkant van de rechterpaal, achter de keeper, 0-1. Het spel golft op en neer en in de 7e minuut scoort OJC JO11-1 de 1-1. Nog amper bekomen van deze tegengoal weet OJC JO11-1, 1 minuut later, wederom te scoren, 2-1.  BZS JO11-1 stroopt de mouwen nog eens een keer extra op en weet met name over de linkerkant een aantal keren gevaarlijk door te komen en een diverse kansen te creëren. Joep ziet na een combinatie met Rogier over de linkerkant, een mogelijkheid tot schieten en doet dit dan ook terstond. Hoewel de bal binnengeschoten wordt, maar er net zo hard weer uitkomt (leuk zo’n dwarsbalk op de grond), blijkt zowel de scheidsrechter als het BZS supporterslegioen de goal finaal te zijn ontgaan want hij wordt niet geteld. Dit tot grote teleurstelling van BZS JO11-1, maar in het bijzonder Joep natuurlijk. In de 20e minuut weet OJC JO11-1 na een goede aanval de 3-1 aan te laten tekenen. BZS JO11-1 komt er eventjes niet aan te pas en wanneer zelfs bij het uitverdedigen van BZS JO11-1 een overtreding gemaakt wordt die, hoe verwonderlijk?, niet gezien wordt door de scheidsrechter en direct afgestraft wordt door OJC JO11-1, kortom 4-1 achter en de irritatiegrens begint nu toch wel op te lopen. Gefloten wordt er amper, de KNVB regels zijn de beste man helaas niet helemaal bekend. Los daarvan, de achterstand is fors en dat mag BZS JO11-1 zich zelf ook aanrekenen, want er worden weer de nodige kansen en mogelijkheden gemist.

Henrico en Martin trachten in de rust de zaken te herstellen en nodigen de spelers om de woorden om te zetten in daden.

Dit blijkt niet tegen dovemans oren gezegd en vanaf het 1e fluitsignaal in de 2e helft, welke tevens tegelijkertijd het laatst hoorbare fluitsignaal blijkt te zijn, zet BZS JO11-1 de tegenstander zwaar onder druk en binnen 4 minuten krijgt BZS JO11-1 zeker 4 kansen. Echter ze worden allen om uiteenlopende redenen gemist. De oude voetballogica gaat weer op, wanneer je zelf niet scoort dan doet de tegenstander het wel en dit zorgt er dan ook voor dat OJC JO11-1 in de 34e minuut op 5-1 komt. Hoewel BZS JO11-1 helemaal niet slecht voetbalt en diverse kansen en mogelijkheden weet te creëren, komt het beter combinerende OJC JO11-1 door slecht uitverdedigen van BZS JO11-1 in de 40e minuut op een 6-1 voorsprong. In de 43e minuut doet BZS JO11-1 eindelijk wat terug. Na een corner van BZS JO11-1 wordt de bal weggeschoten door de verdediging van OJC JO11-1, echter pal voor de voeten van Sven. Deze haalt keihard uit en hoewel de keeper de bal nog met zijn vingertoppen aan kan raken, is deze veel te hard voor hem en de bal ploft dan ook in de rechterhoek tegen de touwen, 6-2. De time-out in de 2e helft wordt door de trainers gebruikt om de boys van BZS JO11-1 moed in te spreken en te blijven hameren op vrijuit combinerend te voetballen. Het is met name BZS JO11-1 die uitstekende kansen weet te creëren in het laatste kwartier van de wedstrijd, maar net als de laatste weken staat het vizier ook vandaag weer niet scherp genoeg. Keeper Louis weet zich met een flink aantal uitstekende reddingen ook weer te laten zien en dat is wel nodig ook. In de 57e minuut trekt BZS JO11-1 weer ten aanval en na een goedlopende combinatie speelt Joep in de diepte Silas aan en deze weet de geflatteerde 6-3 eindstand op het bord te zetten.

Beide teams bleken vandaag behoorlijk gewaagd aan elkaar en hoewel OJC JO11-1 in zijn totaliteit iets beter bleek, was een verhouding richting een gelijkspel meer op zijn plaats geweest. Een half jaar geleden werd het toenmalige BZS JO10-1 met 2-7 weggespeeld door OJC JO10-1, vandaag was weer goed te zien is dat BZS JO11-1 progressie gemaakt heeft. Ook nu weer met niet altijd goed voetbal, maar wel met wel met goede inzet en soms goede aanvallen. Het scoren zat vandaag niet mee, maar in ieder geval weten ze wel de nodige kansen te creëren en daar moet op voortborduurt worden, zodat de score de volgende wedstrijd wel ten positieve van BZS JO11-1 uit gaat vallen.

Zaterdag 6 oktober staat er een volgende kraker op het programma, namelijk de thuiswedstrijd om 12.45 uur Wilhelmina JO11-1.  De boys van BZS JO11-1 zullen dus weer vol aan de bak moeten om toch eens een goed resultaat te behalen. Dus komt allen kijken om BZS JO11-1 naar de 1e overwinning van het seizoen aan te moedigen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin