BZS Oliebollen actie 2019, wederom een groot succes!

12 oktober 2019 15:45

Gerrit van Zanten

Oliebollenactie 2019, wederom een groot succes

Oliebollenactie 2019, wederom een groot succes
Op 11 oktober j.l. werd de jaarlijkse oliebollenactie door en voor de v.v. B.Z.S. georganiseerd. Om circa 11 uur in de ochtend was de eerste bak met deeg voor circa 1.000 oliebollen gereed. Er zouden er nog 5 volgen. Dit deeg was op vakkundige wijze bereid door “onze” bakker, Arie Immink. Toen konden Gerrit, Lhiza, Dirk, Dirk Jan en later ook nog Bert beginnen met het bakken. Enkele moeders van jeugdleden (Margot, Margot en Emmie) waren circa 12.30 uur aanwezig om de oliebollen in te pakken. Het ging daarna voorspoedig en om vier in de middag stonden er 62 kratten met ieder 12 zakken oliebollen gereed voor verkoop. Rond 17.00 uur gingen circa 18 enthousiaste teams met chauffeurs en jeugdspelers en speelsters van BZS op pad om deze oliebollen aan te bieden aan de inwoners van Beusichem, Zoelmond, Asch en Ravenswaay. De verkoop verliep voorspoedig en bij nagenoeg alle huizen is aangebeld. Bovendien stond op de markt in de muziektent een team van BZS, van waaruit ook een aantal zakken met oliebollen zijn verkocht. Complimenten aan Marijke, Marion, Willeke en Gerrit N. voor de organisatie van de verkoop.

De uitgebreide PR had zijn werk goed gedaan, zodat bijna iedereen al wist dat BZS’ers in aantocht waren met heerlijke verse oliebollen. De verkoop liep gesmeerd en ruim voor 19.00 uur waren bijna alle oliebollen verkocht, een uitstekende prestatie. Complimenten aan een ieder die zich ingezet heeft voor deze oliebollenactie. De opbrengst zal worden gebruikt om activiteiten, die voor en door de jeugd en de jeugdteams worden georganiseerd, te ondersteunen.
Na afloop, om circa 19.00 uur gingen alle verkopers en verkoopsters naar de kantine waar zij werden beloond voor hun inzet met een frietje, snack en een drankje. Dank aan Jolanda, Patty, Cindy en Margot voor het bereiden van deze consumpties. Het was na afloop van de verkoop gezellig in de kantine.
Bij deze wil ik namens het bestuur van de voetbalvereniging BZS iedereen die aan deze actie heeft meegewerkt bedanken voor hun enthousiste inzet. En vooral de bakkers Arie en Dirk Immink voor zijn inzet, vakmanschap en het ter beschikking stellen van de bakkerij.