BZS 1 verliest derby van SCR

13 april 2015 20:00

BZS heeft de beladen wedstrijd tegen SCR niet gewonnen, zonde want er waren genoeg mogelijkheden om deze wedstrijd in winst om te zetten. Dinsdag raakten op de training Niels, Jordy en Jasper geblesseerd op de training. Laatstgenoemde kon spelen maar Niels begon op de bank en Jordy moest deze wedstrijd helemaal aan zich voorbij laten gaan. Na de verdiende nederlaag van vorige week tegen Beesd was de thuisploeg gebrand op een goed resultaat. In de wedstrijden tegen SCR wordt vaak op het scherpst van de snede gespeeld, dit bevestigde Jeroen in de openingsfase meteen door in de eerste minuut een gele kaart te pakken na een zware charge. De toon werd dus meteen gezet, BZS wist er voetballend goed uit te komen in de openingsfase en dit leverde meteen het eerste gevaar op. Jasper wist van dichtbij helaas niet te scoren, toch was het een paar minuten daarna wel raak. Martijn stuurde met een fraaie lob Robin de diepte in, die controleerde goed en speelde de bal handig over de doelman. 1-0. Grote ontlading meteen bij BZS dat na de dramatische openingsfase van vorige week nu wél goed begon. SCR zocht na de tegentreffer meteen de aanval, duidelijk de beste linie van de bezoekers. Een kopbal op de lat en een paar afstandschoten zorgden voor gevaar namens SCR, maar BZS bleef goed voetballen. René en Martijn wisten veel ballen op te vangen op het middenveld en de broertjes Ringelenstein bewaakten in het centrum van de defensie vaak de rust. Er kwamen dan ook meer kansen voor BZS op de 2-0 en 3-0. Jasper, René en Robin kwamen in kansrijke positie maar zij wisten niet te scoren. En iedereen kent de oude voetbalwet, als je zelf niet scoort doet je tegenstander het. Toon van Nieuwenhuizen van SCR schoot verassend van afstand en doelman Roy kon er niet meer bij. 1-1. Zuur voor BZS dat enkele minuten het rustsignaal hoorde.

Na de toch goede eerste helft van BZS kant ging de thuisploeg op zoek naar de punten in de tweede helft. SCR begon echter scherper en zette BZS meteen onder druk, door de harde tegenwind en het felle spel van SCR kwam BZS er nauwelijks meer uit en na diverse kansen voor SCR hing de 1-2 in de lucht. Maar na een uitstekende inworp van Kelvin wist Jermain zich handig vrij te spelen in het strafschopgebied, zijn schot plofte in het netje en het stond zomaar 2-1. Na deze goede goal moest SCR weer aan de bak, BZS speelde met vetrouwen en hervonden felheid na de goal. Toch kon niet voorkomen worden dat de aanvallers van SCR vaker kansen kregen, een bal moest van de lijn gehaald worden en Roy greep een aantal keer uitstekend in. Aanvaller van Nieuwenhuizen van SCR vormde een plaag voor BZS, diverse spelers ontvingen een gele prent voor het stoppen van de aanvaller. Op randje zestien gaf BZS te vaak vrije trappen weg waardoor SCR gevaarlijk kon schieten, een van deze vrije trappen vloog erin. 2-2. Na de 2-2 drukte SCR door en via een aangeraakt schot kwam SCR op 2-3. Invallers Niels en Pieter-jan probeerden het tij nog te keren maar SCR kwam zelfs nog op een geflateerde 2-4. De emoties liepen weer enigzins hoog op en Erik moest er helaas af met zijn tweede gele kaart. Niet lang daarna floot de goede scheidsrechter voor het laatst. Een nederlaag voor BZS, zonde want in de eerste helft had de ploeg het verschil kunnen maken. Donderdag speelt BZS thuis tegen directe concurrent, zonder de gebroeders Ringelenstein zij zijn beiden geschortst. Een goed resultaat is zeer belangrijk voor de ploeg van Jack Cornelisse in deze fase van het seizoen. Er moeten punten gepakt worden!

BZS 1