BZS 1 en RKTVC 1 delen de punten

17 april 2015 20:00

Na de teleurstellende nederlaag tegen SCR ging BZS gisteravond opnieuw in een thuiswedstrijd op zoek naar de punten. Mede door blessures bij Niels en Jasper en de schorsing van Jeroen was het aardig puzzelen voor trainer Jack. Kelvin nam de plek van Jeroen over als voorstopper, Pieter-jan kwam linksback te spelen en Jordy en Robbin complementeerden de achterhoede. Het middenveld werd gevormd door Martijn, René, Jermain, Robin en Lars. Erik stond gepositioneerd als enige spits. Nadat de scheids even op zich had laten wachten kon de wedstrijd van start. BZS begon wat slapjes maar het creërde wel de eerste kansen. Na een voorzet van Lars kon Robin bijna intikken en in de rebound was René ook dichtbij een goal, niet lang daarna onderschepte Robin goed de bal maar door goed keeperswerk bleeft het nog 0-0. Aan de andere kant hield BZS goed stand, ondanks dat het veel vrije trappen en corners moest weggeven. In de 35e minuut viel de treffer waar BZS zo'n behoefte aan had: Martijn passte fraai op Lars die wist te controleren. Vanuit de voorzet wist Erik het de keeper van RKTVC lastig te maken, de doelman kon de bal niet controleren en Lars was er als de kippen bij om voor de 1-0 te tekenen. Na de goal liet BZS zich terugdringen op eigen helft. Er ontstonden kansen voor RKTVC maar BZS bleef tot de rust op de been.

In de tweede helft werd BZS vanaf het begin ver teruggedrongen. RKTVC had een mannetje extra op het middenveld en dit bezorgde BZS grote problemen. Kans na kans kregen de Tielenaren maar doelman Roy weigerde te wijken. Tot rond de 65e minuut, een voorzet vanaf de rechterkant werd ingekopt door de spits, Roy redde in eerste instantie maar was kansloos in de rebound. 1-1. Na de treffer van de bezoekers werd de druk op de goal van BZS alleen maar heviger. Een enkele keer kwam BZS er goed uit, Erik legde klaar voor Kelvin maar die kwam niet tot een schot. Op deze kans na beperkte BZS zich in de tweede helft vooral tot tegenhouden. Dit ging redelijk en de verdediging hield stand, mede door een aantal goed reflexen van Roy. BZS bleef goed strijden. Jordy en Kelvin maakten veel kilometers, evenals Martijn en René op het middenveld. Voorin probeerden invallers Nick en Damian nog gevaar te stichten maar de wedstrijd eindigde in een puntendeling. ''Tot zondag" klonk het op het veld, want aankomende zondag zal deze wedstrijd opnieuw gespeeld worden, ditmaal op Tielse bodem. Elk punt is belangrijk in deze fase, hopelijk kan BZS zondag weer verder afstand nemen van de onderste plaatsen.

BZS 1