BZS verliest kostbare punten in Tiel

21 april 2015 20:00

Na de 1-1 tegen RKTVC afgelopen donderdag heeft BZS de tweede wedstrijd tegen RKTVC verloren.

BZS trad aan met Jeroen en Jordy in het centrum van de verdediging en Robbin en Kelvin op de backposities. Het middenveld en de aanval bleven ongewijzigd ten opzichte van donderdag.

In de eerste helft kreeg BZS diverse kansen om de score te openen. Erik, Martijn en Lars kregen fraaie kansen op de 0-1. Het is het verhaal van dit seizoen voor BZS, wel kansen maar weinig doelpunten.

RKTVC kwam er ook een aantal keer gevaarlijk door maar de verdediging wist het gevaar goed onschadelijk te maken.

In de tweede helft probeerde BZS aan te zetten. Jasper, Nick en Niels werden ingebracht maar het echte gevaar kwam er niet. RKTVC drong wel aan, de spits van RKTVC zocht het been van Robin slim op in de zestien. Penalty. De penalty werd feilloos benut. 1-0. Nu moest BZS in de achtervolging maar het was RKTVC dat de wedstrijd op slot gooide. 2-0. Teleurgesteld verlieten de Beusichemmers Tiel, net als donderdag had BZS teveel kansen nodig om te scoren. De degradatiezorgen nemen nu langzaam aan wel toe, samen met Rhelico staat BZS op een aantal van 19 punten. Daaronder staat alleen hekkensluiter Alem met 14 punten. De beruchte 13e plek betekent nacompetitie, die moet BZS zien te ontlopen. BZS heeft een beter doelsaldo en twee wedstrijden minder gespeeld ten opzichte van Rhelico.

De directe concurrent Rhelico speelt nog drie wedstrijden: tweemaal uit, tegen TGG en Maliskamp, en afsluitend thuis tegen HHC. BZS heeft nog vijf wedstrijden te spelen, thuiswedstrijden tegen respectievelijk: Maliskamp en Elshout en uitwedstrijden tegen Teisterbanders, Alem en Engelen.

Het zijn belangrijke weken voor de selectie waarin spelen in de 4e klasse zo snel mogelijk veiliggesteld moet worden.

BZS 1