BZS 3 verslaat concurrent SCZ en pakt kampioenschap

21 mei 2018 12:45

Alle voorbereidingen voor een mooi feest waren getroffen, de selectie was bijna compleet en de zon stond hoog aan de hemel. Het publiek was massaal toegestroomd dus wat kon er nog mis gaan? De uitwedstrijd in Zoelen was geëindigd in een 2-4 overwinning hetgeen het zelfvertrouwen alleen maar deed groeien maar daarmee lag onderschatting op de loer. Voor SCZ

was het bovendien de laatste kans na de onverwachtse nederlaag tegen TEC een week geleden. SCZ kwam dan ook stevig uit de startblokken al bleek dit van korte duur te zijn. BZS raakt er niet van in de war en kreeg steeds meer en meer de controle nadat SCZ uitgeraasd was. Zonder groots te spelen kwam BZS op 1-0 en nam het alvast een voorschot op het kampioenschap, dit kon toch niet meer mis gaan! Voor de rust volgde nog de 2-0 en het uitzinnig publiek vierde dit met luid gejuich en enig vuurwerk hetgeen de sfeer alleen maar verhoogde.
Ook in de tweede helft kon SCZ geen echte vuist maken en was BZS slordig in de eindpass waardoor het zichzelf een aantal kansen ontnam waardoor de genadeklap nog uitbleef. Halverwege viel de definitieve beslissing dan toch. Aan de ontlading bij spelers en begeleiding kon je merken dat nu alle twijfel weg was en terecht! De uiteindelijke 4-0 was leuk voor de statistieken maar de strijd was reeds gestreden en het was wachten op het eindsignaal. Dat duurde niet heel lang meer: BZS 3 kampioen!  Het feest kon beginnen! en het schijnt nog niet afgelopen te zijn.