Thriller: BZS 2 tegen BZS 35+

26 november 2017 16:30

Jeroen Verheul

Thriller: BZS2 tegen BZS35+ (met beelden)
Op een ouderwets drassig en schemerig veld in Ingen (ISC) werd vrijdag de titatenstrijd gespeeld tussen BZS2 en BZS35+. En BZS 35+ was de bovenliggende partij dit keer. Niet eerder hadden de routiniers van BZS35+ gewonnen van het tweede, wel waren het steeds spannende wedstrijden. Dit was in alle opzichten een klassieker, waarbij beide niet wilde verliezen.

In Ingen was de tweede  rond van de 7x7-competitie West-Betuwe, op half veld, zodat de bal vaak van het achterliggende sompige maisveld gehaald moest worden. Een wedstrijd die  op het randje werd gespeeld, met tackles en bodychecks, maar waar beide teams het zonder scheidsrechter tot een mooie pot maakte.
De routiniers van 35+ konden in de eerste helft makkelijk op voorsprong komen, allereerst uit een corner waar de ongedekte Emanuel makkelijk kon inkoppen. Deze BZS-jeugdtrainer draait nu een half jaar mee bij BZS35+ en begint belangrijk te worden. Ook de tweede goal nam hij voor zijn rekening door goed door te jagen bij het uitverdedigen en zo de bal achter de doellijn te werken. 2-0 voor de routiniers. Toen kwam een sterke fase van het 2e dat met afstandschoten, maar vooral hoge ballen bij de tweede paal een sterk wapen hebben. Bij die hoge ballen (klik hier) moet je als verdediger bedacht zijn op inkoppen of terugleggen en twee keer verraste het 2e de verdediging van BZS (1 goal van Jan Krabbers), waar keeper Luc eerder nog goed tot de bal wist te keren. 2-2 bij rust met thee op het veld. Wat zou de tweede helft brengen?
Die bracht wel veel kansen, maar weinig doelpunten. Aan de kant van het tweede bracht keeper Jan een paar keer goed redding op kansen van BZS. Bij het 2e waren een paar schoten gevaarlijk, en met name een schot van Anne was gevaarlijk en op de lijn gered door Marcel (35+). Nog maar vijf minuten te gaan en Eric kon als spits van 35+ niet ver voor de goals van het 2e wegdraaien bij twee verdedigers en de keeper en glijdend Louis bereiken. Die kon vrij intikken. 3-2 voor de routiniers van 35+. De penalties (klik hier) waren voor het tweede, waardoor de puntverdeling 4:1 was voor 35+.
Die routiniers gaan nu aan de kop in de poule, nadat ze twee weken geleden ook al CDW uit Wijk bij Duurstede verschalkten in een bloedstollende wedstrijd

Bron: Bzs 35+