Uit de oude doos: BZS 1 kampioen zonder puntverlies

30 september 2017 8:00

NA EEN JAAR TERUG IN DE TWEEDE KLASSE. B.Z.S. GREEP ONGESLAGEN DE KAMPIOENSTITEL

BEUSICHEM - Elf BZC-spelers gingen zondagmiddag onder in een golvende mensenmassa. Met een 3-1 overwinning op de reserves van EWV was door hen het kampioenschap van de derde klasse een feit gemaakt. De titel betekende tevens promotie naar de tweede klasse, waaruit BZC een jaar geleden degradeerde. Het kampioenschap kreeg extra glans door het feit, dat de Beusichem-Zoelmondcombinatie tot dusver nog geen enkel verliespunt incasseerde.

Voor de aanvang van de wedstrijd wisten de spelers, dat de erepalm op het spel stond. GVV had namelijk als naaste belager in de morgenuren gelijk gespeeld bij ISC en dat bracht de afstand tot het onbereikbare. In het eerste kwartier ging het nogal zenuwachtig toe. Halverwege de eerste helft scoorde Leen Vermeulen echter uit een onmogelijke hoek de openingstreffer en dat bracht BZS over het moeilijke punt: 1-0.

De kampioenen-in-spe raakten geïnspireerd en het was opnieuw Vermeulen die met een afstandsschot, de roos trof: 2-0. In de tweede helft probeerde BZS deze voorsprong te verdedigen. EWV gaf de punten beslist niet cadeau en kwam flink in het offensief. Na twintig minuten werd het zelfs nog even benauwd. EWV liep namelijk tot 2-1 in en er was weer van alles mogelijk. Dit duurde echter slechts 12 minuten. Na een uitval loste de jeugdige Bert van Duuren een fraai schot en hij zorgde daarmee voor 3-1 en een veilige stand

Het kampioenselftal van BZS met reserves, grensrechter en een trotse voorzitter

Het uitspelen van de resterende tijd was een formaliteit. De spelers gingen na afloop op de schouders , er waren bloemen van EWV-zijde en gisteravond is het een echt kampioensfeest geworden. Muziekvereniging Excelsior haalde de spelers in en in De Roskam werd nadien vrolijk verder gegaan.