Europees succes BZS 35+

24 september 2017 19:30

Jeroen Verheul

Europees succes BZS 35+

Na een intensief trainingsweekend in Oost-Italie heeft BZS 35 + zondagmiddag een lokaal voetbalteam in Lanciano verslagen. Hoewel de wedstrijd in een kroeg de avond ervoor werd geregeld was het allerminst een kroegelftal. Het was een mooie en bijzondere afsluiting van het trainingsweekend in het huis van Luc. Goed voor de teamspirit en voor het voetbal van de routiniers.
De wedstrijd op kunstgras was overdekt. BZS koos een zaalvoetbalwedstrijd om techniek en dynamiek te kweken voor de 35 plus competitie. Laciano is een technisch team en BZS bracht daar slim spel met cattenacio elementen daar tegenin. Dat betektent dat de Italianen flitsend uit de.startblokken kwam met snel combineren. 1-3 was het na 10 minuten. Zaalvoetbal is een ander spelletje maar met gedegen combineren en persoonlijke acties wist BZS toch de gaten te vinden in de verdediging van Laciano. Zo was het na een half uur 5-5 en leek de storm van de Italianen wat geluwd. Zaalvoetballers hebben echter de punter als sterk wapen en daardoor kwam Laciano nog terug naar 7-5. Luc redde in die fase de wedstrijd door veel ballen te stoppen. Dat was het begin van een sterke fase van BZS door mooie goals van Marco, Edwin, Erik en Jeroen en een knappe assist van Ruud. 7-9 werd het voor BZS met nog vijf minuten te gaan. Dat gaven de routiniers niet meer weg. Eindstand 8-9.

Bron: 35+