Beker: BZS JO10-1 klopt Theole JO10-1

2 september 2017 19:45

Zaterdag 2 september en de bekerwedstrijd tussen BZS JO10-1 en Theole 10-1 staat op het programma.

Nadat vorige week op het toernooi bij sv Buren met 5-0 gewonnen werd, dachten de boys van BZS JO10-1 dat het een simpele wedstrijd zou worden tegen Theole 10-1, echter niets is wat het lijkt en het werd een echte wedstrijd.

Vandaag wordt gestart met de volgende spelers: Stijn, Seth, Rogier, Sten (g), Silas, Sven, Sten (k) en Youri.

BZS JO10-1 ging voortvarend van start en vanaf de aftrap werd Theole JO10-1 direct onder druk gezet. BZS JO10-1 nam direct het heft in handen en Theole 1-1 werd op de eigen helft vastgezet, na een voorzet in de 2e minuut vanaf de rechterkant nam Rogier achteloos de bal op zijn hak en tikte de bal succesvol in het doel, 1-0. BZSJO10-1 gaf Theole JO10-1 geen ruimte om te voetballen en in de 5e minuut resulteerde dit in de 2-0 via Youri na een pass van Rogier. Vervolgens golfde het spel op en neer, totdat Youri in de 10e minuut na een pass van Seth, de 3-0 aan liet tekenen. In de 20e minuut wordt het dankzij een goede aanval van Theole JO10-1 3-1. Ìn de 22e minuut schiet Sven een vrije trap vanaf een meter of 20 achter de keeper, wat 4-1 betekent. Nog voor de rust weet Theole JO10-1 in de 24e minuut de 4-2 te scoren. Dat keeper Sten (k) als vervanger van de met weekendverlof zijnde Louis,  diverse reddingen heeft verricht, is zeker het vermelden waard.

Met 4-2 wordt de rust bereikt, in de rust geven de trainers Henrico, Martin en Michel het team de nodige aanwijzingen mee.

Na de rust hetzelfde wedstrijdbeeld, pas in de 34e minuut weet Sven na een pass van Rogier de 5-2 aan te laten tekenen. In de 37e minuut weet Theole JO10-1 de 5-2 aan te laten tekenen. Het slotakkoord van de wedstrijd is in de 40e minuut via een corner. Rogier weet via een hoekschop van de linkerkant, een perfecte corner op het hoofd van Youri te plaatsen, wat de einduitslag van 6-3 op het scorebord brengt.

Indien in de afronding wat meer overgespeeld zou worden, dan was het dubbele qua score vanuit BZS JO10-1 mogelijk geweest. Een terechte en verdiende overwinning en volgende week op jacht nar de 2e bekerwinst voor BZS JO10-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin