BZS JO10-1 Oranjestad toernooi sv Buren

26 augustus 2017 20:00

Gerwin van Beusichem

De trainers Henrico en Martin hadden de zware en dorstige taak op zich genomen om een weekend Max Verstappen op het circuit van Spa-Franchorchamps aan te moedigen en daardoor stond trainer Michel er vandaag alleen voor.

BZS JO10-1 – Theole 10-1, uitslag 5-0.

De 1e wedstrijd van het toernooi was tegen de leeftijdsgenoten van Theole JO10-1.

In een leuke en zeker van de kant van BZS JO10-1 bijzonder attractieve en goede wedstrijd, werd een regelmatig overwinning geboekt. Goed samenspel en de spelers wisten elkaar prima te vinden.

1-0 Sven
2-0 Youri
3-0 Sten (k)
4-0 Rogier
5-0 Seth

BZS JO10-1 – TEC JO11-1

De 2e wedstrijd was tegen het team van TEC JO11-1, uitslag 0-1.

Qua lengte was goed te zien dat de tegenstander minimaal 1 jaar ouder was en hoewel BZS JO10-1 zich goed verweerde, werd het uiteindelijk toch een 0-1 nederlaag. Jammer, goed gespeeld tegen een fysiek sterkere tegenstander. Voetballend was BZS JO10-1 zeker niet de mindere, integendeel zelfs.

BZS JO10-1 – Tricht JO11-1, uitslag 0-3

De 3e wedstrijd was tegen het team van Tricht JO11-1.

Ook hier een tegenstander van minimaal 1 jaar ouder en ze konden daarnaast ook nog goed voetballen. BZS JO10-1 liet zich fysiek overrompelen door Tricht JO11-1 en dat leverde een waar slagveld aan blessures op, Youri een blessure, Seth geblesseerd aan zijn rechtervoet, Sten (g) aan zijn rechterheup, Louis de keeper wederom een kneuzing aan zijn rechterpols, Stijn aan zijn knie. De EHBO’er had het er na de wedstrijd enorm druk mee, maar kon alle geblesseerden weer oplappen en of intapen. Op de uitslag van 0-3 viel niets af te dingen.

BZS JO10-1 – Buren JO11-1, uitslag 1-1

De laatste wedstrijd was tegen het team van Buren JO11-1.

Met Sten (k) op doel i.p.v. de te geblesseerde Louis, trad BZS JO10-1 aan tegen de ook nu weer oudere tegenstanders. Na een onwennig begin waarin Buren JO11-1 wist te scoren, nam BZS JO10-1 het initiatief over in de wedstrijd en voetballend was BZS JO10-1 veel beter dan de tegenstander. Toch zou het tot de laatste minuut duren, de omroeper had reeds omgeroepen nog 1 minuut, totdat BZS JO10-1 nog een laatste aanval op wist te zetten. Sven werd in de diepte aangespeeld, nam de bal aan en schoot onhoudbaar vanaf een meter of 40 de bal boven de keeper van Buren JO11-1 in het doel. Al met al een prima resultaat.

1-1 Sven

Het toernooi werd afgesloten met een 3e plaats in de poule en hoewel het enorm wennen was na 1 training, mogen de boys en de trainers van BZS JO10-1 tevreden zijn met het vertoonde spel.  Een goede basis om op voort te borduren.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin