BZS 1 knokt zich in blessuretijd naast RKTVC en is veilig

8 mei 2017 17:30

BZS heeft een puntje overgehouden aan de uitwedstrijd tegen RKTVC. Lang zag het er niet naar uit dat de Beusichemmers met een punt richting Beusichem zouden terugkeren maar in de absolute slotfase sloeg Niels alsnog toe voor de Beusichemse formatie.

Het begin van BZS was zeker niet om naar huis te schrijven. RKTVC speelde meteen volle bak en dit werd al na vijf minuten beloond. Nuis en Jermain slaagden er niet in om de bal uit Beusichems strafschopgebied weg te werken, een volledige vrijstaande middenvelder pegelde vervolgens binnen.
Na het zwakke begin leek BZS wakker geschud en er kwamen kansen. Na goed terugkoppen van Robin kreeg Twan een mooie kans voor de gelijkmaker. Het schot van de spit spatte echter uiteen op de lat. Even later stelde Robin opnieuw iemand in staat om te scoren, maar Lars slaagde er niet in een krachtig schot te produceren. Een minuutje later was het alsnog raak. Twan won zijn duel en tikte de bal door naar Lars, die passeerde zijn tegenstander en schoof de bal langs de uitgekomen doelman, 1-1. BZS was voetballend sterk

Kelvin ging net wat te lang door met praten tegen de scheids en dat kwam hem op een gele prent te staan. Nog geen minuut later vergreep de back zich aan zijn directe tegenstander. De arbiter was onverbiddelijk en toonde Kelvin resoluut zijn tweede gele kaart. Met tien man kwam BZS snel in de problemen. Ondanks de omzettingen nam RKTVC het initiatief in de wedstrijd over. Er kwamen goede kansen voor de Tielenaren maar Björn en een gebrek aan scherpte in de afronding speelde de thuisploeg parten. Een spaarzame kans voor BZS kwam er nog na een goede individuele actie van Twan maar hij stuitte op de keeper, kort na deze poging verliet de spits het veld voor Tom. Het drukken van RKTVC leverde rond de 65e minuut een voorsprong op. Een corner, normaal geen probleem voor BZS, werd niet goed verwerkt en Björn werd met een schot van afstand geklopt, 2-1.
RKTVC kon de overwinning en dus lijfsbehoud wel ruiken en schakelde bij voor de 3-1. De multifunctionele Robin, Julien, Niels en Jermain moesten alle zeilen bijzetten om als verdedigers RKTVC van het scoren af te houden. Ondertussen kwam Erik in de ploeg om het slotoffensief van meer stootkracht te voorzien. De aanvaller kreeg meteen een kansje. De thuisploeg kreeg aan de andere kant genoeg kansen voor de 3-1 maar liet dit na. BZS zag in de 89e minuut zijn kans schoon en tekende voor de gelijkmaker. Na een vrije trap van Björn werd de bal doorgekopt in het strafschopgebied van RKTVC. Daar stond Niels op het juiste plekje. De verdediger, die een solide wedstrijd speelde, pikte de bal op en zette zijn potige lichaam optimaal in. Met buitenkantje voet plaatste Niels de bal in de hoek, buiten bereik van de doelman. RKTVC beklaagde zich nog wel bij de scheids maar meer dan een rode kaart voor de doelman leverde dit niet op. Het feestje werd uitbundig gevierd door de Beusichemmers en in de resterende minuten kwam BZS niet meer in de problemen. Een prettig resultaat voor BZS dat als laatste lachte op een broeierige zondagmiddag.

Maandag kreeg BZS bovendien het heugelijke nieuws van de KNVB dat de wedstrijd tegen Theole met 3-2 is gewonnen. Aanvankelijk leek het er op dat de 9 minuten resterende speeltijd donderdag nog uitgespeeld zouden worden maar de tuchtcommissie besloot, tot vreugde van de Beusichemmers, anders. Theole ziet dankzij de zeperd in Beusichem de landstitel in rook opgaan, BZS is definitief veilig en speelt volgend jaar weer 4e klasse. De wedstrijd tegen Wilhemina is op deze manier een formaliteit, al wil de ploeg van Jacob van Zanten het seizoen ongetwijfeld afsluiten met een zege.