BZS laat het afweten tegen Teisterbanders

29 maart 2017 11:00

BZS heeft de uitwedstrijd tegen Teisterbanders niet omgezet in winst. In Kerk-Avezaath werd het 3-2. Een terechte uitslag, BZS werd in de tweede helft afgetroefd op basis van strijd.

De belangen waren groot bij deze wedstrijd tussen de twee concurrenten. Trainer Jacob van Zanten koos voor de volgende namen: Björn, Kelvin, Rene, Julien, Robbin, Jory, Youssef, Martijn, Robin, Tom en Lars.

Het begin van BZS was sterk. Met goede combinaties en dreigende steekpasses werd de verdediging  van Teisterbanders meteen op de proef gesteld. Lars kreeg een goede mogelijkheid op de 0-1 maar kracht ontbrak in zijn schot. Na een kwartier spelen en een handvol dreigende momenten verloor Youssef de bal op het middenveld, de hoge pass kon door Julien niet meer worden weggewerkt en een middenvelder van Teisterbanders profiteerde optimaal. 1-0. Een onnodige treffer, BZS zat tot dan toe prima in de wedstrijd en had weinig te vrezen gehad van Teisterbanders. De Beusichemmers herstelden snel; Martijn stak de bal uitstekend door het hart van de defensie op de rappe Tom. De aanvaller liet zich niet van de wijs brengen en maakte prima af. 1-1. Na de treffer van Tom volgde een wat mindere fase van BZS, Teisterbanders werd door middel van fysiek spel steeds gevaarlijker. Het voetbal van BZS kwam er wat minder uit maar zonder al te veel problemen werd de rust bereikt.

In de tweede helft kwam BZS al vroeg op 1-2. Robin passte naar Lars en de rechtsbuiten passte weer naar de doorgelopen Kelvin. Die de bal krachtig in te touwen knalde. Twee goede uitgespeelde doelpunten, precies het voetbal wat BZS kan en wil spelen. Daarna ging het echter faliekant mis.
Nog geen vijf minuten later had de thuisploeg de 2-2 al te pakken, de BZS-defensie werd geklopt in de lucht en Björn kon niet bij de hoge kopbal. Teisterbanders zette een tandje bij qua inzet en felheid, BZS kon niet mee en werd vastgezet op eigen helft. Niet lang daarna viel dan ook de 3-2, een afgevallen bal werd goed ingeschoten. En zo stond BZS ineens op achterstand. De tijd tikte weg en BZS kreeg eigenlijk nog maar een echt goede kans, uit een inworp kon Robin van dichtbij inkoppen maar hij kon net niet bij de bal komen. Van een slotoffensief kwam het bepaald niet meer bij BZS, de scheids was bepaald niet op de  hand van de Beusichemmers en elke vorm van snel spel werd resoluut de kop in gedrukt. Youssef en Robbin kregen beide nog een gele kaart en zijn er helaas niet bij volgende week. Invallers Jeroen, Niels en Erik konden ook weinig meer aan de stand veranderen en dus ging de wedstrijd als een nachtkaars uit voor BZS. Vreugde bij Teisterbanders, frustratie bij BZS. Qua potentie en voetbal zit er meer in bij de ploeg van Jacob van Zanten maar zondag werden de Beusichemmers simpelweg afgetroefd op strijd en inzet.

BZS heeft elke punt vanaf nu hard nodig. Concurrenten lopen weg en de onderste plekken komen op deze manier alleen maar dichterbij. De thuiswedstrijd van zondag 2 april tegen Rhelico gaat erg belangrijk worden. Kom supporten in Beusichem en laten we hopen dat er snel weer drie punten behaald worden.

Bron: Lars Mulder