BZS in eigen huis niet langs Schadewijk

22 maart 2017 10:45

BZS is er niet in geslaagd de thuiswedstrijd tegen Schadewijk om te zetten in winst.
De bezoekers sloegen toe op de juiste momenten en trokken met een 0-2 zege op zak huiswaarts.

Op het kunstgras trad BZS aan met de volgende namen: Björn, Robbin, Rene, Julien, Kelvin, Martijn, Youssef, Jory, Jermain, Tom en Lars. De openingsfase was voor de bezoekers; de behendige voorhoede speelde zich in de eerste tien minuten een aantal vrij. Björn stond paraat om het gevaar onschadelijk te maken. Al snel werd duidelijk dat beide ploegen wilden voetballen, in een sportieve wedstrijd lieten de teams ruimtes vallen en werd gespeeld voor de overwinning. Na een minuut of twintig vertoonde BZS zich voor de doelman van Schadewijk. Tom ging goed achter een diepe bal aan en maakte de het eerste doelpunt van de middag. De grensrechter dacht daar anders over en vrij laat kwam zijn vlag omhoog waarmee hij de thuisploeg een doelpunt ontnam. Niet lang daarna kwam Tom opnieuw goed door maar in al zijn ijver vergat hij de bal kracht mee te geven waardoor Martijn niet kon afronden. Het werd nog een aantal keer dreigend voor de doelen der beide elftallen maar doelpunten vielen er niet. De wedstrijd was goed in balans en BZS ging de rust in met het idee dat in de tweede helft het verschil gemaakt kon worden.

Dit verschil werd gemaakt in de tweede helft maar niet in het voordeel van de Beusichemmers.
Nadat BZS de bal niet lekker wegwerkte kon een middenvelder van Schadewijk de openingstreffer binnenkoppen. De gedraaide wind leverde BZS de nodige problemen op en na de 1-0 leek ook de 2-0 in de lucht te hangen. Met het inbrengen van Jeroen, Erik en Niels probeerde trainer Jacob van Zanten het tij nog te keren maar na een ongelukkige aanname van Martijn kon Schadewijk de 2-0 maken. Het betere en dreigende voetbal liet BZS pas in de laatste tien minuten van de wedstrijd weer een beetje zien, te laat om nog wat aan het resultaat te veranderen. De punten gingen mee naar Schadewijk.

Bron: Lars Mulder