Matig BZS 1 verzuimt afstand te nemen van onderste plekken

13 maart 2017 11:15

BZS 1 is er zondagmiddag niet in geslaagd de uitwedstrijd tegen hekkensluiter HRC’14 winnend af te sluiten. In Rossum moest de ploeg van Jacob van Zanten genoegen nemen met een punt, na 90 minuten stond de eindstand 1-1 op het scorebord.

Vanwege het ontbreken van Twan (blessure), Martijn (afwezig) en Robbin (geschorst) werd de opstelling wat gewijzigd. Julien vervulde de positie van linksback, Niels speelde in het centrum van de verdediging en Rene schoof een linie op naar het middenveld. Terug in de basis was ook aanvoerder Jeroen die voor het eerst sinds lange tijd speelde. De net fitte Robin Huisman nam op de bank plaats in gezelschap van Tom en Damian.

De Beusichemmers mochten zich het met name aanrekenen dat er in de eerste helft niet afstand werd genomen van het zwakke HRC’14. De verdeling van balbezit was 80% tegen 20% maar snelheid en scherpte in het spel ontbrak bij BZS om een doelpunt te forceren. Wat speldenprikjes via Jermain en Erik daar gelaten. Rond de dertigste minuut werd de ban dan toch gebroken. Kelvin wist met een verre inworp Erik te bereiken, die kopte uitstekend door en Lars stond op de juiste plek om het laatste zetje te geven. 1-0. De verdiende voorsprong was dan eindelijk daar. Vlak na de goal dacht Julien de 0-2 te maken maar zijn kopdoelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. BZS leek dus door te stomen na de openingstreffer.

Maar onheil lag al snel op de loer. Na niet scherp ingrijpen op het middenveld kon een voorzet van de zijkant gemakkelijk worden teruggekopt op een aanvaller van HRC’14, die schoof eenvoudig binnen. Ondanks hevig appelleren van BZS bleef de vlag voor buitenspel omlaag. BZS kon beter bij zichzelf te rade gaan want drie spelers van de tegenstander kregen simpelweg te veel ruimte. BZS drong nog aan en kreeg een kansen via Niels en Youssef maar de juiste richting ontbrak in beide pogingen. Ontevreden gingen de blauw-gelen de rust in.

Na de thee ging BZS op zoek naar de overwinning. Bijna had Jermain de 1-2 op zijn schoen maar de uitstekend keepende doelman wist in twee instanties zijn doel schoon te houden. Er volgden nog kansen voor Erik en Lars maar een doelpunt bleef uit. HRC’14 kwam naarmate de wedstrijd vorderde beter in de wedstrijd, BZS hielp hierbij door mee te gaan in het fysieke spel en het lange ballen voetbal. Dankzij goed ingrepen van Björn werden twee zekere doelpunten voorkomen. Met het inbrengen van Robin en Tom probeerde BZS het initiatief in de wedstrijd terug te winnen. In de 80e minuut kreeg BZS de uitgelezen mogelijkheid om alsnog de leiding te nemen.Na een boogballetje op Jory kwam Kelvin aan de bal. Hij werd onderuit gelopen door twee verdedigers in het stafschopgebied: penalty. Aanvoerder Jeroen nam zijn verantwoordelijkheid en meldde zich aan de stip. Jammerlijk genoeg ging zijn schot via de keeper en de paal naast.

In de slotfase probeerden beide ploegen nog wel wat te forceren maar te veel spelers hadden met hun krachten gesmeten en dat kwam het slotoffensief niet ten goede. Na wat korte blessuretijd floot de scheids af.

Aan keeper Björn dankte het nog het punt want het was toch echt HRC’14 dat in de tweede helft meer kansen had op de winnende treffer. Toch overheerste grote teleurstelling na afloop, BZS liet een uitgelezen kans liggen om te klimmen in de stand. De concurrerende ploegen wisten ook niet echt het verschil te maken en dat levert een grote middenmoot op. Ter vergelijking: BZS staat op dit moment 10e met 19 punten, Rhelico staat 6e met 20 punten en evenveel wedstrijden gespeeld.

Het kan nog alle kanten op in de 4e klasse F maar BZS kan zich niet te veel van dit soort matige wedstrijden permitteren.

Bron: Lars Mulder