Routiniers (35+) spelen soms met mes tussen tanden

12 maart 2017 10:45

De start van het seizoen voor de 35+ competitie was een thuistoernooi (7x7) in Beusichem. In deze poule van vier speelt iedereen dan een wedstrijd tegen elkaar. Drie wedstrijden dus van BZS (35+) tegen Rhelico, FC Engelen en Nivo Sparta. Hoe later op de avond, hoe lastiger de wedstrijden zo bleek. Ook omdat de laatste tegenstander (Nivo Sparta) met het mes tussen de tanden speelde. Dat geeft op zich niet, het geeft aan dat er spanning op de wedstrijd zit. BZS had daar wel een antwoord op in het veld. Alleen vielen de tegengoals te makkelijk en kon BZS de achterstand van 1-2 in die wedstrijd niet meer goed maken, ondanks kansen.

De goal van Pablo ontstond na een knappe loopactie van Erik van Wijk. Nivo Sparta is ook gewoon een sterk team met slimme middenvelders en een paar heel fitte lopers plus een kaatsende spits die het veld lang houdt.

Veel goals tegen Rhelico

Eerder op die avond begon het thuistoernooi nog heel goed. In de wedstrijd tegen Rhelico leek de tegenstander nog niet scherp en kon BZS heel makkelijk op voorsprong komen (2-0). Het leek even spannend te worden na een tegengoal (2-1) maar al snel kwam BZS weer op een ruimere oorsprong door goals van Edwin en Pablo. Zo makkelijk vielen de goals niet eerder in de competitie. Rhelico heeft voorin een heel behendige spits en dat bleek uit een mooie kopgoal in de slotfase. Einduitslag 4-2. Een wedstrijd waarin BZS veel creëerde en ook Louis attent scoorde voorin.

Schoonheid tegen FC Engelen

Spannend was ook de wedstrijd tegen FC Engelen (35+). Goede voetballers uit de buurt van Den Bosch en een prima wedstrijd met mooi voetbal. BZS had de handen vol aan een getructe spits van FC Engelen en aansluitende middenvelders. Ook tegen FC Engelen viel de tegengoal ongelukkig. Balverlies voorin leidde tot een snelle uitbraak en een ongelukkige goal. Daarna nam BZS het initiatief en ontstonden zeker 5 honderd procent kansen. Eén knap geplaatst schot van Jeroen bracht de 1-1 op het bord en de 1-2 had erin gezeten als slimmer de eindpass werd gezocht. Maar een gelijkspel tegen de kampioen van vorig seizoen was op zich een aardig resultaat.

Bron: Jeroen Verheul