BZS in extremis naar zege tegen NLC'03

5 maart 2017 23:30

BZS heeft zondag in een spectaculaire slotfase drie punten gepakt tegen NLC’03.
Na een achterstand in de tweede helft leek het er niet op dat de drie punten in Beusichem zouden blijven maar dankzij doelpunten van Julien en Erik trok BZS alsnog aan het langste eind.

In de eerste helft slaagde BZS er niet goed in om het eigen spel te spelen. De passing liet te wensen over en er werden zeker niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Het was NLC’03 dat de grotere kansen creëerde, zo moest Björn tot het uiterste gaan toen hij de aanvoerder van de bezoekers voor zich zag verschijnen. Aan de andere kant van het veld kwamen aanvallers Jermain, Twan en Lars af en toe gevaarlijk door maar een schot tussen de palen of een splijtende eindpass ontbrak. In een verder weinig inspirerende eerste helft kwamen beide ploegen niet tot scoren.
De altijd felle Robbin weerde zich goed in de duels maar moest een worsteling met zijn tegenstander bekopen met geel. Uit voorzorg werd hij vervangen door Niels na de rust.

Met goede bedoelingen begon BZS aan de tweede helft, maar na een kleine tien minuten hielp het met een clownesk tegendoelpunt NLC’03 in het zadel. Björn speelde in op Niels, deze besloot na kort aarzelen de bal terug te spelen. Op de een of andere manier stond Björn op het verkeerde been en was de bal wat te hard. Dramatisch gevolg was in ieder geval dat de bal zomaar het eigen doel in rolde. 0-1. Dit kwam even aan bij BZS dat tot dan toe niet erg veel had weggegeven.
De aanval werd wat sneller gezocht maar dit leverde slechts kleine kansjes op; Jory was met een geplaatst schot misschien nog het dichtst bij. NLC’03 bleef overeind en begon al vroeg me het rekken van tijd, de onmacht nam wat toe bij de thuisploeg. De tijd tikte langzaam weg. Met het inbrengen van Jeroen en Erik nam trainer Van Zanten de nodige risico’s om wat te forceren. Ruimte kwam er zeker, de aanvoerder van NLC’03 werd met zijn tweede kaart van het veld gestuurd na een overtreding op Jermain.
Enkele minuten na dit roerige moment kreeg BZS een nieuwe vrije trap en de luchtmacht van de Beusichemmers trok weer richting de zestienmeter van de bezoekers.
Youssef ging achter de bal staan en de goede vrije trap van de middenvelder werd op waarde geschat door Julien. De verdediger kopte krachtig binnen en maakte zo dat doelpunt waar BZS zo’n behoefte aan had. BZS hield in de laatste minuten van de wedstrijd goed de druk erop, een nieuw doelpunt hing al in de lucht; na een afgeslagen aanval hobbelde de bal richting Erik.
Erik wist de bal goed te controleren, loerde even richting het doel en haalde vervolgens van een meter of 22 uitstekend uit. Het schot van de spits was de doelman te machtig. Grote vreugde maakte zich meester van de Beusichemmers, brullend van vreugde besprongen teamgenoten elkaar.
Ook in de tweede helft speelde BZS niet bepaald goed maar op basis van strijd en vechtlust werd toch het verschil gemaakt.
In de resterende minuten werd de voorsprong met hand en tand verdedigt. Een schot van een ingevallen NLC’3-spits raakte zelfs nog de buitenkant van de paal. Het mocht niet meer baten en de leidsman maakte kort na dit moment al snel een einde aan de wedstrijd. Een kwartiertje later werd er in de kantine geproost op de geslaagde comeback.

BZS haakt dankzij de een nieuwe overwinning in eigen huis aan in de 4e klasse F-subtop. Volgende week staat een uitwedstrijd met HRC op het programma. Het herstel na de uitglijder bij Alem is op de juiste moment gekomen.

Bron: Lars Mulder