BZS F2 door naar de volgende bekerronde

24 oktober 2015 18:00

Zaterdag 24 oktober en de bekerwedstrijd thuis tussen BZS F2 en GVV F2 staat op het programma.

Of de doordeweekse BZS Jeugddagen de jongens van BZS goed hebben gedaan, zal moeten blijken. Fris en fruitig wordt in ieder geval gestart met de wedstrijdbespreking en nadat de gegeven tactische en technische tips zijn doorgegeven, sprint de BZS F2 naar buiten om te starten met de warming-up.

Scheidsrechter Jelmer (dank je wel voor het leiden van de wedstrijd), fluit om 09.15 uur voor het begin van de wedstrijd en vol goede moed wordt GVV F2 direct met de rug tegen het eigen doel aangezet. Diverse mogelijkheden en kansen worden onbenut gelaten, totdat Seth in de 5e minuut met een droge knal de 1-0 aan laat tekenen. Het vervolg op dit doelpunt bestaat uit veel mogelijkheden, echter slordig overspelen en soms zelfs van elkaar de bal afpakken, zorgt ervoor dat het tot de 12e minuut duurt totdat Sten (k) met een actie de diepte in gestuurd wordt en van achteren neer wordt gehaald. De penalty die daarop volgt wordt door hem zelf verzilverd, 2-0. Na de aftrap wordt direct weer de bal afgepakt van GVV F2 en zorgt Rogier in de 14e minuut met een actie over links, gevolgd door een diagonaal schot in de rechterbovenhoek voor de 3-0. De achterhoede met Rick op goal heeft niets te doen en vermaakt zichzelf met het maken van slidings. Bij een sporadische aanval van de tegenstander staat Ronald op de juiste plek, zoals voor hem inmiddels standaard is geworden. De 3-0 is ook de ruststand.

In de rust wordt er stevig ingepraat door de trainers Martin en Henrico op de BZS F2, want het veldspel laat weleens wat te wensen over.

Na de aftrap wordt direct de aanval gezocht en in de 21ste minuut rond Sten (g) bekwaam een actie over rechts van Rogier af door met een droge schuiver de 4-0 te laten aantekenen. Sem zoekt regelmatig de diepte, maar is niet altijd even gelukkig met zijn acties. De tegenstander komt bijna niet meer van het eigen doel af en een vrije trap van 25 meter, genomen door Sven, beland buiten het bereik van de keeper op de paal. Het duurt tot de 29ste minuut totdat Rogier het net weer weet te vinden en hij laat dan ook de 5-0 aantekenen. Na de aftrap wordt de bal direct afgepakt van een tegenstander door Sten (k) en na een uitstekende actie weet hij Rogier aan te spelen, welke voor de 6-0 zorgt in de 30ste minuut. Hoewel er nog stevig wordt aangedrongen en er nog diverse kansen zijn, blijkt de keeper een sta in de weg en is de 6-0 dan ook de uitslag.

De afsluitende penalty reeks wordt door BZS teleurstellend met 2-6 verloren. Het oefenen op penalty's afgelopen donderdag heeft niet veel nut gehad, alleen Seth en Sten (k) weten hun penalty's te maken.

BZS F2 is door naar de volgende bekerronde en de stand is bij de hyperlink hieronder terug te vinden.

Stand in de beker

Met sportieve groet.