BZS 35+: Mooi toernooi met de wraak van de ‘Engelen’

17 september 2016 16:45

Zo kan het ook. In plaats van competitiewedstrijden alleen maar toernooi-avonden.

Dat is de competitie-opzet van de 35+ competitie via de KNVB (7x7 op half veld). Vrijdagavond was de eerste ronde bij BZS en dat leverde mooie spannende duels op. Want met Rhelico, Nivo Sparta en twee teams van FC De Engelen had BZS 35 + de handen vol. Dat leidde tot twee winstpartijen en twee verloren wedstrijden. Geen van de teams steekt er echt uit, waardoor ook de volgende rondes spannend zullen zijn later dit seizoen.

De eerste wedstrijd tegen FC De Engelen 45 + werd door BZS in de laatste minuut beslist: 1-0. Een domper voor De Engelen.  De tweede wedstrijd tegen Niveau Sparta werd verloren met 0-1. Dat kan gebeuren als je niet scherp genoeg speelt. Dat was in de derde wedstrijd tegen Rhelico beter. De winst (2-1) werd weer in de laatste minuut zeker gesteld door een prachtige boogbal van Eric van Rijswijk. En dan de laatste wedstrijd tegen de ‘jongere’ FC De Engelen, (35+). BZS kwam met 0-2 achter doordat het verrast werd met gevaarlijke schoten uit de tweede lijn. Kansen om terug te komen waren er, maar de eindpass was niet goed genoeg. Toch nog een goal: 1-2. De Engelen (35+) won, waarna het 45 + team van De Engelen sprak over de wraak van De Engelen. Opgeteld was het een leuke start van een nieuw soort competitie.

Bron: Jeroen Verheul