BZS 1 wint voorbereidingstoernooi in Zeist

15 augustus 2016 10:15

Afgelopen zondag deed BZS 1 mee aan een voorbereidingstoernooi in Zeist. Patria (4e klasse), Rivierwijkers (4e klasse) en JSV Nieuwegein (zondag 5e klasse) deden mee aan dit toernooi. Elke ploeg speelde 1 keer tegen elkaar in een wedstrijd van 2 x 25 minuten. Naast de 3 punten voor een overwinning, kreeg je voor elke gescoorde goal ook een punt.

BZS was slechts met 13 spelers op stap. Veel afwezigen vanwege met name vakantie of werk.

De eerste wedstrijd werd Patria met 1-0 verslagen. Het vizier stond nog niet helemaal op scherp anders hadden we zeker vaker gescoord. Ook voor onze eigen goal soms wat hachelijke situaties maar de eerste overwinning was een feit.

De 2e wedstrijd werd gespeeld tegen JSV Nieuwegein. Halverwege stonden we reeds op een 2-0 voorsprong. In de rust werd afgesproken om deze ploeg helemaal kapot te spelen met snel spel. Het 1 en 2 x raken konden we nu in een wedstrijd oefenen en met mooie combinaties werd er nog 5 x gescoord met een mooie 7-0 eindstand tot gevolg.
Het positieve was dat we de discipline hadden om de bal het werk te laten doen met veel beweging met en zonder bal.

Grote tegenvaller was het uitvallen van Tom Beenen die ongelukkig ten val werd gebracht en zijn arm op 2 plaatsen heeft gebroken. (sterkte Tom).

De laatste wedstrijd speelden we tegen Rivierwijkers. Ook halverwege deze wedstrijden was de tussenstand 2-0.

De opdracht voor de 2e helft van deze wedstrijd was om in ieder geval de "0" te houden en op balbezit te spelen. Doordat we geen wisselspelers meer hadden omdat "gastspeler" Alladin ook was uitgevallen, sloeg de vermoeidheid wel een beetje toe.
Dat hebben we perfect uitgevoerd. Voortdurend werd de bal van links naar rechts rondgespeeld. Dan weer de diepte in bij een inkomende middenvelder of spits. Simpel werd de tijd vol gespeeld en was de 3e overwinning ook een feit.

BZS 1 was dan ook met afstand de winnaar van het toernooi met een totaal van 19 punten.

Komende dinsdag (16 augustus) speelt BZS 1 om 20.00 uur thuis tegen FC Lienden zaterdag 1.

Via onderstaande link zijn nog een aantal foto´s terug te vinden die Gerwin heeft gemaakt tijdens het toernooi. (waarvoor dank)

Bron: Ruwin Verwoert