Verslag van de jeugdtoernooien v.v. B.Z.S. 2016

16 juni 2016 16:30

In mei en juni zijn er op 5 opeenvolgende zaterdagen onder uitstekende weersomstandigheden 14 jeugdtoernooien bij de v.v. B.Z.S. georganiseerd.

De toernooicommissie van de v.v. B.Z.S. was erin geslaagd om meer dan 100 teams te krijgen die hebben deelgenomen aan deze toernooien.
En hieronder zaten teams van een aantal “nieuwe” verenigingen. Oftewel verenigingen waar de BZS teams niet in de competitie tegen hebben gespeeld en die in het verleden niet hebben deelgenomen aan de BZS toernooien, waaronder zelfs teams uit Zevenaar en Almere. En slechts één team dat ingeschreven had kwam niet opdagen.
In het Pinksterweekend werd ook de traditionele uitwisseling met FC Hosingen uit Luxemburg georganiseerd. FC Hosingen nam met 3 teams deel aan de toernooien.

Voor alle jongensteams is er bewust voor gekozen om een toernooi per klasse te opganiseren. Dit is met name gedaan om het nivo verschil tussen de deelnemende teams niet te groot te laten worden en grote uitslagen te vermijden. Een 10 – 0 uitslag in een wedstrijdje van 20 minuten is zowel voor het winnende team als het verliesende team niet leuk. Hierin zijn we zeer goed geslaagd.

Resultaten

De toernooiwinnaars kwamen uit verschillende windstreken. En de BZS teams eindigde in de meeste gevallen in de middenmoot. De meiden E was het enige team van BZS dat het “thuis”toernooi heeft gewonnen.

Resultaten “jongens”

Zowel het mini’s toernooi als het toernooi voor de D2 spelers is gewonnen door Delta Sport uit Houten. Ook de winnaars van de toernooien voor de F1 en F2-pupillen kwamen van over de Lek, namelijk Geinoord uit Nieuwegein en Elinkwijk uit Utrecht. Het toernooi voor de F3/F4 pupillen (4/5e klasse) werd gewonnen door een team van Focus’07.

Bij de E-pupillen kwamen de winnaars uit het zuiden. Buren heeft blijkbaar een goede lichting E-pupillen, want zij wonnen verdiend het toernooi voor de E-pupillen 2e klasse. En de bokaal voor de E-pupillen 4/5e klasse ging naar Zaltbommel (Nivo Sparta).

JSV uit Nieuwegein bleek bij de D1 pupillen 2e klasse niet iets sterker dan hun buren, IJFC uit IJsselstein. Vriendenschaar was de sterkste bij de C junioren 1e klasse en Forza Almere zegevierde bij de C junioren 4e klasse, net voor AFC Quick uit Amersfoort.

Resultaten meisjes/meiden

De toernooien voor de meisjesteams werden op 4 juni gehouden, met uitzondering van het toernooi voor de meisjes C. Dit werd gehouden in het pinksterweekend, omdat hieraan ook een team van FC Hosingen deelnam. Dit toernooi werd gewonnen door GVV uit Geldermalsen. Tricht heeft duidelijk veel potentieel onder hun meisjes. Zowel het toernooi voor de meisjes D als meiden B werd door Tricht gewonnen. Dit laatste was zeer spannend. Uiteindelijk moesten strafschoppen de beslissing brengen. Deze werden door de meiden van Tricht net iets beter genomen dan door de meiden van Vriendenschaar. De meisjes E van BZS waren, zoals reeds vermeld, de sterkste onder de meisjes E.

Slot

Jeugdtoernooien kunnen niet worden georganiseerd zonder de steun van sponsors.
In 2016 zijn de jeugdtoernooien van de v.v. B.Z.S. gesponsord door  Rademaker B.V., Tradekar International B.V. en EMTE.
Hiervoor onze hartelijke dank.

Zeker zo belangrijk en onmisbaar voor de organisatie van toernooien is de inzet van vele vrijwilligers. Onze dank gaat met name uit naar de scheidsrechters, de dames, heren, jongens en meisjes die de bar hebben gerund en die wafels, friet, broodjes hamburgers etc .. hebben gebakken. Ook een woord van dank aan degenen die de inkoop hebben geregeld, de barbezetting hebben verzorgd, de leden die de velden, kleedkamers etc.. in orde en schoon hebben gemaakt, de EHBO’ers en tot slot al degenen die wij zijn vergeten.

De toernooicommissie van de v.v. B.Z.S. is reeds begonnen met de voorbereiding/planning van de toernooien die aan het eind van het seizoen 2016/2017 zullen worden gehouden.

Suggesties/verbeterpunten zijn altijd  welkom .

Toernooicommissie v.v. B.Z.S.

Bron: Gerrit van Zanten