Finale BZS-Rijswijk (35+): Wat een kraker!

12 juni 2016 17:15

Finale BZS-Rijswijk (35+): Wat een kraker!

De 35+ finale BZS-SCR (Rijswijk) is op papier al een kraker. Een beetje Nederland-Duitsland uit de jaren 80. Deze finale overtrof die geladenheid misschien wel. De beste wedstrijd van BZS deze competitie. Dat was nodig omdat SCR zich had versterkt. Zagen we de spits en de keeper niet eerder op de elftalfoto van het eerste team?

Gemoederen

De wedstrijd op kunstgras bij Théole in Tiel begon met een niet al te hoog tempo. SCR zocht duidelijk snel zijn ‘nieuwe spits’, een geweldige voetballer overigens. BZS had er de handen aan vol. Zelf zocht BZS met combinaties veelvuldig de goal van SCR, maar de precisie ontbrak nog bij het afwerken.

SCR opende de score halverwege de eerste helft met een geplaatst afstandsschot dat (aangeraakt) buiten bereik bleef van Luc. BZS verhoogde de druk in de eerste helft via de flanken, maar de scherpe voorzetten konden niet verzilverd worden. Het zou een afgeketste bal op de doellijn zijn die door Barry attent werd ingetikt. 1-1 en rust. Tijd om de gemoederen te bedaren na bakkeleien tussen de spits van SCR en Marco, die gelukkig rustig bleef onder de agressie van SCR. Kalm blijven is het devies omdat de 7x7-competitie zonder scheidsrechter wordt gespeeld.

Laatste minuut

In de tweede helft begon BZS sterk en creëerde echt goede kansen. Daar had SCR ook een aantal gevaarlijke situaties tegenover gezet en het was de nieuwe spits van SCR die de 2-1 dan toch forceerde. Een mooie actie waar de BZS-verdediging geen antwoord op had.

BZS had nog tien minuten om iets aan die achterstand te doen en dat lukte in de laatste minuut. Ook Marco ging mee naar voren, schoot bekeken. De bal kon niet goed verwerkt worden door SCR waarna Eric intikte: 2-2. Penalty’s! Een herhaling van de finale van 2015 toen BZS na 23 strafschoppen met de beker naar huis ging.

Ontlading

Nu was het na 10 penalty’s duidelijk dat BZS de winnaar werd van de 35+ competitie voor West-Betuwe. Luc wist de laatste penalty bekeken te stoppen door in te schatten dat de nieuwe spits van SCR het mooi wilde doen middendoor. Wat een ontlading volgde daarna! Logisch dat Luc de wisselbeker ging ophalen. Het is de derde keer in vier jaar dat BZS 35 + de competitie won. Eén keer werd verloren van SCR, maar de laatste twee jaar nam BZS de wisselbeker mee.

Interesse in 35 plus? Kom eens gewoon vrijblijvend meetrainen, elke dinsdagavond 20 uur. Ook het grootste deel van de zomer.

Bron: Jeroen Verheul