BZS F2 laat zich zien op thuistoernooi

29 mei 2016 9:45

Zaterdag 28 mei

Het thuistoernooi van BZS F2 staat op het programma.

De deelnemende teams zijn: BZS F2 - Buren F1 - Kesteren F1 - Alem F1 - Elinkwijk F3 - PVCV F5.

Elinkwijk F3 is afgelopen woensdag bereidt gevonden om de plaats van WNC F1 in te nemen, welke zich helaas moest afmelden.

De weersvooruitzichten zijn goed en de jongens hebben er zin in om de 7e plaats, welke ze 14 mei bij Vriendenschaar op het F-toernooi wisten te bemachtigen, te verbeteren. Met een nieuwe aanwinst in de gelederen, welke we op de transfermarkt los hebben weten te peuteren bij SCR E1, namelijk Youri Mol. Zonder de geblesseerde Ronald, heel veel beterschap en hopen dat je snel hersteld, maar zoals gebruikelijk ook weer met het zeer trouwe supporterslegioen wordt het toernooi gestart.

De 1e wedstrijd gaat tussen BZS F2 en Buren F1, in meerdere opzichten een oude bekende, want toen de jongens in februari 2015 gestart zijn met voetballen hebben ze een oefenwedstrijd tegen elkaar gespeeld. De 0-12 nederlaag van toen, moest natuurlijk recht gezet proberen te worden.
Buren F1, als 2e jaars F-pupillen, neemt na de aftrap het heft in handen en zet BZS F2 behoorlijk onder druk, na enkele minuten wist BZS F2 steeds meer voor voetballende oplossingen te kiezen en werd er prima aanvallend voetbal op de mat neergelegd. Buren F1 wist wel de 0-1 te scoren en daarna ging BZS F2 steeds meer op de helft van Buren F1 voetballen. Een aantal kansen en mogelijkheden werden helaas niet benut, de diverse hoekschoppen konden ook niet verzilverd worden, waardoor Buren F1 uiteindelijk de 0-1 over de eindstreep wist te trekken.

De 2e wedstrijd gaat tussen BZS F2 en Kesteren F1. Blijkbaar heeft BZS F2 de smaak te pakken gekregen, want vanaf het 1e fluitsignaal wordt de tegenstander vastgezet op eigen helft. Al vrij snel weet Rogier met een prima actie de 1-0 te scoren en korte tijd later ook de 2-0. Aanwinst Youri weet ook direct een stempel op de wedstrijd te drukken en scoort beheerst de 3-0. Vrijwel de gehele F2 trekt mee ten aanval en vergeet voor even dat er ook verdedigd dient te worden. Dit zorgt er dan ook voor dat Kesteren F1 de 3-1 kan scoren.

De 3e wedstrijd gaat tussen Alem F1 en BZS F2. BZS F2 speelt goed, valt bijna continue aan en creëert bijzonder veel kansen en hoekschoppen, echter uiteindelijk weet alleen Sten (k), na een pass van Youri te scoren. De verdediging heeft deze wedstrijd niet echt veel te doen, waardoor BZS F2 deze wedstrijd met 0-1 winnend afsluit.

De 4e wedstrijd gaat tussen BZS F2 en Elinkwijk F3 en beloofd op voorhand een mooie wedstrijd te worden. De F3 van Elinkwijk weet vanaf het begin van de wedstrijd BZS F2 goed onder druk te zetten en hoewel Louis de nodige reddingen weet te verrichten, is het toch Elinkwijk die al vrij snel met 0-1 voor komt.
BZS F2 gooit de schroom van zich af en laat de gemiddeld 1 jaar oudere tegenstander zien, zelf ook goed te kunnen voetballen. Keer op keer weten ze al combinerend binnendoor of langs de zijlijnen richting het doel van Elinkwijk F3 op te stomen.
Na een vlot lopende aanval weet Rogier dan ook de terechte 1-1 binnen te schieten. Snel daarna weet Elinkwijk F3 tevens de 1-2 te scoren, waardoor BZS F2 zich wederom moet herpakken. Dit wordt direct in de praktijk gebracht en ternauwernood weet Elinkwijk F3 de bal nog net tot hoekschop te verwerken. Youri weet wel raad met dit buitenkansje en krult de door hem zelf genomen hoekschop vanaf links, fenomenaal in de rechterbovenhoek buiten het bereik van de keeper, 2-2. Terwijl BZS F2 nog aan het bijkomen is van de verdiende gelijkmaker, neemt Elinkwijk F3 de aftrap en weet direct de 2-3 te scoren. En eerlijk is eerlijk, ook dat was een zeer goed uitgevoerde combinatie over meerdere spelers en met een onhoudbare afronding in de rechterhoek. Hoewel Louis nog gestrekt de hoek in ging, was het een onhoudbare bal. Met afwisselend Sten (k) en Seth als laatste man en de ander inschuivend op het middenveld, werd getracht een overwicht te creëren op het middenveld. Een vrije trap op een meter of 20 van het doel van Elinkwijk F3 werd door Sven net naast de linker doelpaal geschoten. Aan de rechterkant van het veld weet Sten (g) met zijn onvermoeibare rushes voor de nodige ondersteuning van de voorwaartsen Sem en Youri te zorgen en Rogier zorgt als schakel op het middenveld voor de aanvallende impulsen. Uiteindelijk weet Elinkwijk F3 aan het eind van de wedstrijd toch nog uit te lopen via 2-3, 2-4 naar een 2-5 eindstand.

De 5e wedstrijd tussen BZS F2 en PVSV F5 is er uiteindelijk qua fysieke krachten van BZS F2 1 teveel. Ze hebben alles gegeven in de vorige wedstrijd en kunnen ook deze 1 jaar oudere tegenstander niet de tegenstand geven die ze normaal gesproken wel zouden kunnen bieden. De gehele wedstrijd staan ze onder druk en er wordt dan ook met 0-5 verloren.

Al met al is de technische staf bijzonder trots op wat BZS F2 vandaag heeft laten zien, inzet en strijd gekoppeld aan zeer regelmatig goed en verzorgd voetbal. Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan en met veel plezier gevoetbald. Rick en Sem nog bedankt voor jullie deelname aan wedstrijden bij BZS F3.

Op doelsaldo wordt BZS F2 uiteindelijk 5e, de uitslagen en eindstand zijn bij de onderstaande links terug te vinden.
Uitslagen:

Stand:

Namens BZS F2 willen we dan ook de toernooicommissie, scheidsrechters, sponsors en alle vrijwilligers die dit schitterende en druk bezochte toernooi mogelijk hebben gemaakt, hartelijk bedanken.

De technische staf,

Gerwin