BZS F2 wordt 6e in toernooi bij SteDoCo

7 mei 2016 14:15

Zaterdag 7 mei
Het 1e toernooi van dit jaar staat op de agenda voor BZS F2, namelijk het uittoernooi bij SteDoCo.

Om 07.15 uur verzamelen we bij BZS en vertrekken we met het supporterslegioen naar Hoornaar. Zonder Rick en Ronald, maar met Joep Middelkoop en Max Nguema als vervangers.

De 1e wedstrijd tegen PVCV F2 kwam BZS F2 duidelijk tekort, er was weinig inzet en op bijna alles werd BZS afgetroefd, hetgeen uiteindelijk resulteerde in een 0-7 nederlaag. Weinig kansen en mogelijkheden en een terechte uitslag.

De 2e wedstrijd tegen DSO F2 was de inzet nog minder, vergat BZS F2 volledig te voetballen en kwam er dan ook in zijn geheel niet aan te pas tegen een zeer goede en bijzonder makkelijk voetballende tegenstander. Welke dan ook een zeer grote uitslag neer wist te zetten, namelijk 0-12.

Voorafgaand aan de 3e wedstrijd tegen SteDoCo F1 werden de heren van BZS F2 op het hart gedrukt om inzet te gaan tonen en in ieder geval te gaan voetballen. Hoewel SteDoCo al vrij snel op 0-2 kwam, wist BZS F2 eindelijk zijn rug te rechten en kwam via een 2-tal mooie doelpunten van zowel Joep als Max (vanaf rechts hard diagonaal in de linkerbovenhoek) terug tot 2-2. Een moment van concentratieverlies betekende 2-3, waardoor BZS F2 weer in de achtervolging moest. Na een solo over rechts van Rogier wist BZS F2 dan ook de terechte 3-3 te laten aantekenen. In de 1 na laatste minuut wist SteDoCo F1 de wedstrijd toch nog te winnen, door de 3-4 te scoren en was de resterende tijd te kort om nog te scoren. Prima wedstrijd, goede inzet, jammer van de enkele kansen welke direct tegendoelpunten opleverden.

BZS F2 werd kort bij elkaar geroepen en gecomplimenteerd met het veldspel en inzet. Direct daarna moesten ze weer aan de bak, in de 4e wedstrijd tegen SteDoCo echter nu tegen de F2. In een eerdere wedstrijd zagen we reeds het enige meisje uit dit team uitblinken, dus dat het een pittige wedstrijd zou worden stond op voorhand wel vast. Direct na het 1e fluitsignaal trok SteDoCo F2 ten aanval en al vrij snel kwam BZS F2 met 0-1 achter. BZS F2 liet dit niet op zich zitten en nam de controle op het middenveld over en het spel golfde op en neer. Bij een prima aanval van BZS wist Joep de keeper te verschalken met een goed schot, welke de 1-1 betekende. Een paar minuten later wist SteDoCo F2 helaas de 1-2 te scoren, waardoor BZS F2 weer veerkracht moest tonen. Een aantal minuten voor tijd kwam links op het veld de bal bij Sven, welke 2 keer achter elkaar met dezelfde schijnbeweging zijn tegenstanders zijn hielen liet zien en met een hard schot in de rechterhoek de keeper kansloos liet, 2-2. Dit bleek ook de eindstand te zijn en het 1e punt van het toernooi was binnen.

In de 5e en laatste wedstrijd, was Groot Ammers F1 de tegenstander en ook hier bleek al snel dat deze tegenstander een maatje te groot was en ze scoorden dan ook al snel de 0-1 en de 0-2. Het spel ging aardig over en weer, wat na een aantal minuten resulteerde in een dieptepass van Joep, over de tegenstander heen, op Sven. Deze wist met een hard en gericht schot in de rechterhoek de keeper kansloos te laten, 1-2. Onder luide en fanatieke aanmoedigingen van technische staf en supporterslegioen werd BZS F2 naar voren gepusht, Rogier en joep hadden nog een paar kansen. Maar een snelle uitbraak van Groot Ammers F1 bleek uiteindelijk het kantelpunt in de wedstrijd, 1-3. De krachten van BZS F2 waren duidelijk op, de hoofdjes gingen hangen en Groot Ammers F1 benutten prima het 1 jaar ouder zijn en scoorden dan ook nog de 1-4 en de 1-5.

Al met al een toernooi met wisselende gezichten, de 1e 2 wedstrijden was het 1 jaar ouder zijn van de tegenstander en dan ook nog spelend op een hoger niveau, een zeer duidelijk verschil met BZS F2 (1e jaars F). De middelste 2 wedstrijden waren duidelijk weer op het niveau wat we van BZS F2 gewend zijn, goed voetbal en een prima inzet. De laatste wedstrijd had een beter lot verdiend. Kansen voldoende, maar helaas werden ze niet benut en de tegenstander was bijzonder effectief in het scoren. Mede omdat het aanvallen bij BZS F2 massaal gebeurde en de verdedigende taken daardoor nog weleens gelaten werden voor wat het was.

Met een 3e plaats in de poule en een 6e plaats in het overall eindklassement (van de 8 deelnemende teams), heeft BZS F2 zich zeer zeker laten zien. In de andere poule waren de tegenstanders van dezelfde leeftijd en niveau als BZS F2 en waren we waarschijnlijk beter uit de verf gekomen, maar als technische staf zijn we trots op de prestaties van Joep, Louis, Max, Rogier, Sem, Seth, Sten(g), Sten(k), Sven.

Overzicht tegenstanders, gespeelde wedstrijden en uitslagen:

Tegenstander

KNVB klasse spelend

Uitslag

PVCV F2

2e klasse en kampioen geworden

0-7

DSO F2

0-12

SteDoCo F1

3-4

SteDoCo F2

3e klasse en kampioen geworden

2-2

Groot-Ammers F1

1-5

Op naar het volgende toernooi, op zaterdag 14 mei vanaf 09.30 uur is BZS F2 te aanschouwen bij Vriendenschaar te Culemborg. Wij zien u allen graag tegemoet om aan te komen moedigen.

Namens een trotse technische staf.

Jongelui, ouwelui, beste lezers, we groeten u,

Gerwin

Henrico