Vitaliteit en BZS

19 december 2023 12:45

De indicator vitaliteit van sportverenigingen is een combinatie van twee indexen: organisatiekracht en maatschappelijke oriëntatie. Organisatiekracht bestaat uit vijf criteria: beleid, leden, kader (zoals bestuur, trainer en coaches), accommodatie en financiën.

Ieder jaar stelt BZS een actieplan op om te vitaliteit van de club te behouden en te vergroten. Voor dit seizoen staan onder andere de volgende punten op de rol:

Vitale vereniging:

• Organisatie kracht. Het completeren van het bestuur en de uitbreiding van de diverse commissies.

Update: Inmiddels is de positie van voorzitter  ingevuld en is de vrijwilligerscommissie druk met het versterken van de diverse commissies

• Nieuwe initiatieven. Samen met de buurtsportcoach gaming en gamification uitwerken om jongeren meer aan het bewegen te krijgen

Gepland voor begin 2024.

Vitaal accommodatiebeleid

• Begin 2024 een “stoppen met roken” campagne lanceren in samenwerking met Medipro.

Update: Momenteel vindt de afstemming met Medipro plaats om de campagne te lanceren

• De nieuwe kleedkamers gasloos verwarmen.

Update: De kleedkamers zijn inmiddels gerealiseerd en worden gasloos verwarmd.

Maatschappelijke vitaliteit

• Open club. Join the club dag organiseren waarbij verschillende verenigingen hun sport kunnen promoten.

Update: Tijdens de jeugddagen in de herfstvakantie heeft de 1e editie van join the club plaats gevonden.

• Veilig sportklimaat. Het aanstellen van vertrouwenscontactpersonen

Update: Tijdens de ledenvergadering zijn Louis de Koning en Patricia Kraaijhagen als vertrouwenspersoon benoemd.

Bovenstaande punten zijn een greep uit het actieplan voor 2023-2024 en hebben tot doel om BZS op een breed vlak te versterken om zowel een sportief als sociaal ankerpunt en de gemeenschap te zijn.