WAARSCHUWING OVERTREDING SLUITINGSTIJDEN TERRAS !!

11 oktober 2022 16:15

De gemeente Buren voert momenteel controles uit met betrekking tot naleving van de regels van de Algemene plaatselijke verordening (APV) en op donderdag 22 september bracht de toezichthouder een bezoek aan BZS. Tot onze teleurstelling heeft dit, ondanks dat er veel zaken wel in orde waren, een officiële waarschuwing voor BZS opgeleverd wegens het overtreden van de sluitingstijden van het terras.

Tijdens het bezoek van de toezichthouder tussen 23.35 uur en 00.10 uur zaten er bezoekers op het terras terwijl dit volgens de APV, artikel 2:29 lid 4, op donderdag niet mag na 23.00 uur ! Bij een volgende overtreding volgen er sancties vanuit de gemeente en dat moeten we als BZS voorkomen.

We willen allemaal graag na afloop van een training of wedstrijd wat kunnen drinken en lekker ouwehoeren. Om dat in stand te houden, zullen we met zijn allen ons aan de spelregels van de APV die horeca gerelateerd zijn moeten houden.  Kunnen we dat niet dan zal de kantine op uiteindelijk dicht moeten want BZS is niet van plan boetes te betalen voor het herhaald overtreden van de APV regels.

Voor BZS komt het op het volgende neer:

• Het terras is volgens de horecavergunning het aan de kantine sluitende deel binnen de bloembakken. Let wel de ruimte voor de massageruimte is GEEN terras!
  • Geen (versterkte) muziek op het terras
  • Muziek in de kantine op een normaal geluidsniveau
  • Geen alcohol buiten het terras en de kantine
  • Maandag t/m vrijdag einde schenktijd alcohol om 24.00 uur
  • Maandag t/m donderdag terras 23.00 uur gesloten en deuren dicht, kantine gesloten 24.00 uur en iedereen gaat rustig naar huis.
  • Vrijdag terras 23.00 uur gesloten en deuren dicht, kantine gesloten 02.00 uur
  • Roken kan na sluiting terras bij de entree. Drank meenemen buiten kantine of terras, om te gaan roken, is niet toegestaan.
  • Zaterdag en zondag kantine gesloten om 18.00 uur

Samen moeten we erop toe zien dat we ons aan deze spelregels houden zodat we na afloop van trainingen en wedstrijden in de kantine nog gezellig kunnen blijven ouwehoeren met een drankje erbij. Herinner een ander eraan wanneer hij of zij de spelregels dreigt te overtreden en voorkom zo gezamenlijk een mogelijke sluiting van de kantine.