BZS en Buren in evenwicht

19 september 2022 6:00

In de derde bekerronde stond de "burenruzie" tussen BZS en Buren op het programma. Dit was tevens de officiële vuurdoop voor Andries van Mourik als nieuwe trainer van BZS.

Het sombere weer had minder toeschouwers dan normaal op de been gebracht maar de aanwezige toeschouwers zagen een wedstrijd die in evenwicht was. Kansen waren spaarzaam en het was dan ook niet verwonderlijk dat er een klutsbal voor nodig was om de score open te breken.  Een matig genomen vrije trap viel nog in de doelmond en werd half geraakt en ging ongelukkig binnen, 0-1. Buren speelde op dat moment reeds met 10 man omdat een harde overtreding van achter terecht met een rode kaart bestraft werd.
Ook in het vervolg van de wedstrijd waren er niet veel kansen hoewel BZS met name over de rechterkant een aantal keren dreigend was maar de precisie in de voortzetting ontbrak. Uiteindelijk viel de verdiende 1-1 toch uit een afstandschot waarbij de keeper er niet goed uitzag. De gelijkmaker was loon naar werken voor BZS.
Buren, dat voor de poulewinst genoeg had aan een gelijkspel, kreeg nog een goede mogelijkheid op de winst maar nadat deze verkeken was, kabbelde de wedstriujd rustig naar het einde. Met 1-1 is Buren poulewinnaar en staat voor beide clubs volgende week de belangrijke eerste competitiewedstrijd op het programma.

_DSC3584_2.JPG _DSC3598_2.JPG
_DSC3610_2.JPG _DSC3617_2.JPG