Dringend gezocht: scheidsrechterscoördinator !

31 januari 2022 16:30

Ook binnen BZS is het een onmisbare schakel, de clubscheidsrechter. De clubscheidsrechters zorgen er elk weekend weer voor dat de vele wedstrijden in goede banen worden geleid. Zonder scheidsrechterscoördinator worden deze scheidsrechters echter niet ingepland !

Dringend gezocht: scheidsrechterscoördinator

Nadat Naud van der Kar eind vorig seizoen te kennen had gegeven vanwege zijn studie te moeten stoppen, heeft Otto van Stijn afgelopen half jaar tijdelijk invulling gegeven aan de rol van scheidsrechterscoördinator. Dit is voor Otto echter niet langer te combineren met zijn andere activiteiten en hij stopt hier dan ook mee per 1-1-2022.  Deze datum is inmiddels gepasseerd en we zitten dus zonder scheidsrechterscoördinator, uitval dreigt.

Het belang van een goed functionerende scheidsrechterscoördinator hoeft denk ik niet uitgelegd te worden. Het ontbreken van een scheidsrechterscoördinator kan onze grootste nachtmerrie tot gevolg hebben, namelijk dat wedstrijden niet gespeeld kunnen worden omdat er geen scheidsrechter is of dat teams zelf voor een scheidsrechter moeten zorgen om te kunnen voetballen. Dat moeten we met z’n allen niet willen bij BZS.

Daarom doen wij een dringende oproep om je aan te melden als scheidsrechters-coördinator bij Otto van Stijn, [email protected] of 06-44155063.
Je taak  als scheidsrechterscoördinator bestaat grotendeels uit het inplannen / regelen van de scheidsrechters en daarnaast ben je ook het aanspreekpunt voor de scheidsrechters.

De belangrijkste taken van de scheidsrechterscoördinator zijn:
1. Plannen en communiceren van de aanstellingen per wedstrijddag alsmede het informeren van de scheidsrechters bij eventuele afgelastingen of noodzakelijke vervanging van collega-scheidsrechters.

2. Het mede ontwikkelen en uitvoeren van het arbitrageplan.

3. Het organiseren van werving, selectie en begeleiding van (nieuwe) scheidsrechters.

4. Het voorzitten van het halfjaarlijks scheidsrechtersoverleg.

5. Het (doen) organiseren van de jaarlijkse spelregelavonden.