BZS 1 speelt gelijk in oefenduel met Aquila

14 januari 2015 20:30

Gisteren op een herfstachtige dinsdagavond heeft BZS 1 een oefenduel afgewerkt tegen Aquila 1 uit Dreumel. Beide ploegen konden het ritme wel weer gebruiken na een periode van vakantiekilo's kweken. Trainer Jack Cornelisse gebruikte de wedstrijd om een aantal nieuwelingen in de selectie aan het werk te zien. Tom Beenen debuteerde in de basis en nieuwkomer Niek zou in de tweede helft zijn opwachting maken. Oudgediende John van der Linden schoot BZS onder de lat te hulp. Om het hoofdveld enigzins te sparen voor belangrijkere wedstrijden traden beiden elftallen aan op het kunstgras.

BZS kwam sterk uit de startblokken, al vroeg werd diepte gezocht met steekpasses in de diepte. De eerste speldenprikjes kwamen dan ook van de thuisploeg, Niels en Robin testten de keeper met schoten van buiten de zestien. Ook vanuit corners onstond al snel gevaar via Jordy. Zo raasde BZS de eerste 20 minuten aardig door, het enige wat ontbrak was een goal. De doelman van Aquila reageerde vaak attent en hij wist voorzetten van Tom en Lars telkens net op tijd voor de azende Niels weg te grissen. Na ongeveer een halfuur besloot Aquila maar eens de middenlijn over te steken, het leverde een corner op en mede door de wind waaide deze zomaar de goal binnen. 0-1 voor de bezoekers. Dit doelpunt dat wel erg letterlijk uit de lucht kwam vallen bracht BZS wat van slag, het balbezit was er wel maar veel meer kansen werden niet gecreërd. Aquila bleef loeren op de counter en vanuit een van die counters scoorde het zomaar de 0-2. Daarna kwamen de bezoekers nog een paar keer gevaarlijk door maar mede door een fraaie reflex van John bleeft het bij 0-2. BZS probeerde nog snel de aansluiting te vinden maar de scheids floot na 45 minuten voor de rust.

Na rust wist BZS wat het te doen stond, het veldoverwicht eindelijk omzetten in doelpunten. Niels kreeg de eerste grote kans in de tweede helft maar zijn vrije schotkans ging over. Ondertussen was Casper in de ploeg gekomen voor Tom. Casper zag een mogelijkheid de zestien binnen te dringen, het korte contact met de verdediger was genoeg om kermend naar de grond te gaan. Penalty. Met een onderdrukte glimach kwam voorstopper Jeroen richting de zestien meter van Aquila. Zonder aarzeling werd de bal hard in de hoek geschoten. 1-2. De bal werd meteen uit het doel gepakt en BZS zette de jacht in op de gelijkmaker. Invaller Martijn probeerde het een aantal keer met een afstandschot en Jasper schoot een vrije trap in de muur. Het was duidelijk BZS verdiende de gelijkmaker. Bij hoge uitzondering liet Aquila zich weleens zien op de helft van BZS, maar de verdediging stond goed en de enige gevaarlijke speler werd vaak goed afgestopt door Jermain. Beide ploegen wisselden nog wat door maar het had weinig invloed op het wedstrijdbeeld. De 2-2 was in de maak. Casper nam een corner vanaf links. Wat curve aan de bal en een goed windje erachter zorgde ervoor dat de bal er rechtstreeks in vloog. 2-2. BZS wilde nog wel. Casper maakte zijn actie maar zijn schote spatte uiteen op de paal.. niet lang daarna vond de scheids het mooi geweest. Eindstand 2-2 in een wedstrijd waarin BZS toch te weinig scoorde uit de kansen die het kreeg. Weer een paar weken goed trainen en toewerken naar de hervatting van de competitie is wat de selectie rest.