BZS - Wilhelmina, helaas geen punt

8 februari 2015 20:30

BZS – Wilhelmina. Helaas geen puntje.

Helaas heeft BZS aan de thuiswedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst (Wilhelmina uit Den Bosch) geen punt overgehouden. Daar zag het er in het begin niet naar uit.

BZS startte zonder Lars (net terug van vakantie) maar met Eric in de basis. En BZS startte scherp. Al na drie minuten onderschepte Martijn op het middenveld de bal en stuurde Niels de diepte in. Die controleerde de bal beheerst en schot onhoudbaar in. In deze fase gaf BZS de tegenstander niet de tijd en ruimte om rustig aanvallen op te zetten. Jordy en Jeroen heersten in het centrum van de verdediging en Robbin en Jermain gaven hun tegenspelers weinig ruimte. Wilhelmina kreeg in het eerste half uur dan ook geen of nauwelijks kansen, met name ook omdat Rene en Robin goed storend werk deden op het middenveld. BZS kreeg wel kansen. Na een vlotte aanval via Niels kwam Jasper in kansrijke positie. Zijn inzet was echter te zacht. Na 30 minuten was het wel raak. Martijn speelde de bal op Niels, die na een solo inschoot. Dit houdbare schot werd echter verkeerd beoordeeld door de keeper van Wilhelmina (2 – 0).

Daarna kreeg Wilhelmina meer grip op het spel en werd het gevaarlijker, voornamelijk via enkele afstandschoten. Circa 5 minuten voor de rust hadden zij hiermee succes. Een scherp genomen vrije trap verdween via de onderkant van de lat onhoudbaar in het doel (ruststand 2 – 1).

In de tweede helft kantelde de wedsrijd. Wilhelmina werd scherper, met name in de duels, en BZS werd slordiger. Te vaak werd onnodig balverlies geleden, met name door verkeerde passing, waardoor de druk op het BZS doel steeds groter werd. Circa 6 minuten na rust werd het al gelijk door een laag schot van de beste aanvaller van Wilhelmina (nr 7). Halverwege de tweede helft werd een dieptepass van Wilhelmina door Bjorn verkeerd beoordeeld. Hij tikte de spits van Wilhelmina aan die gewillig ging liggen. Strafschop en 2 – 3. Niek (voor Niels), Tom (voor Martijn) en Kelvin (voor Jasper) konden het spelbeeld niet meer omdraaien. Wilhelmina was en bleef beter in deze fase en het was aan enkele vrije reddingen van Bjorn te danken dat het lange tijd 2 – 3 bleef. Helaas kon hij een vrije trap vlak voor tijd niet klemvast houden en de meegelopen spits besliste de wedstrijd (2 – 4). Vlak voor tijd kreeg Robin nog een grote kans maar hij schoot, na een goede actie, vrijstaand voor een leeg doel iets te gehaast over.

Over twee weken uit naar de koploper (TGG). Een moelijke klus, maar BZS heeft vandaag laten zien lange tijd een hoog geplaatste tegenstander goed weerstand te kunnen bieden.