Coronabesmettingen bij voetbalclub Nulandia: vier teams aan de kant

24 september 2020 7:15

NULAND - Het coronavirus heeft toegeslagen bij voetbalclub Nulandia, competitiegenoot van BZS 1. Vier seniorenteams van de club worden deze week aan de kant gehouden, waaronder het eerste elftal.

Naast Nulandia 1 gaat het om Nulandia 2, Nulandia Vrouwen 1 en Nulandia Vrouwen 2. Deze teams hebben volgens de club nauw contact met elkaar. Afgelopen weekend werden de wedstrijden van Nulandia 2 en Nulandia Vrouwen 1 al afgelast. Zes spelers van de vier selectieteams hebben positief getest op het virus en een veelvoud daarvan laat zich op dit moment testen.

0CEC51B6-4A8E-4BFF-BBDD-3871CD4B7A91.jpeg

Nulandia neemt geen risico's

Rob van Nistelrooij van de technische commissie van Nulandia laat weten dat de club geen risico's neemt. ,,Gisteren en vandaag werd bekend dat meerdere spelers positief hebben getest en zodoende hebben we besloten dat deze vier teams deze week niet op de club komen. De kantine is deze week ook dicht. Vooralsnog gaan alle overige activiteiten door, maar mocht het virus zich verspreiden, dan kijken we naar andere maatregelen.” Het feit dat Nulandia 1 en Nulandia Vrouwen 2 zondag wél speelden, was volgens de club een weloverwogen besluit.

Van Nistelrooij baalt. Nulandia volgt namelijk alle richtlijnen. ,,Maar Nuland is een hecht dorp. Iedereen kent elkaar. Er zijn speelsters van vrouwenteams die verkering hebben met jongens uit de mannenteams, bijvoorbeeld. Je kan het niet onder controle houden.”

‘Jammer, zo vroeg in het seizoen’

De club laat via een bericht op de site weten het vervelend te vinden dat deze maatregelen zo vroeg in het seizoen genomen moeten worden. Afgelopen weekend speelden de meeste teams hun eerste competitiewedstrijd. ,,Maar hiermee willen we als vereniging voorkomen dat Covid-19 zich verder gaat verspreiden in Nuland en binnen onze vereniging. We nemen als vereniging hiermee onze verantwoordelijkheid richting de Nulandse gemeenschap", aldus de club. ,,We snappen dat iedereen graag wil voetballen, maar de gezondheid staat bovenaan en is het allerbelangrijkst.”

Bron: Brabants Dagblad