Sportpark BZS verboden terrein buiten openingstijden

2 september 2020 18:00

Het sportpark is verboden terrein op momenten dat er geen sportactiviteiten zijn en de kantine gesloten is. Daar zijn hele goede redenen voor:

• Op maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag is het gehele sportpark verhuurd aan BSO De Vrijbuiter.
  • Kunstgrasvelden zijn altijd gevoelig voor beschadigingen door bijvoorbeeld glas, kauwgum en zelfs brandende sigarettenpeuken. De ervaring leert helaas dat met name illegale gebruikers voor deze schade zorgen;
  • Toelaten van onbevoegden zonder toezicht verhoogt het risico op vandalisme en criminaliteit op het sportpark, zoals vernielingen van verenigingseigendommen, brandstichting en inbraak. Om het park te kunnen betreden zijn er vernielingen gepleegd hetgeen de vereniging op extra onnodige kosten komt te staan.
  • Je bent onbevoegd als er geen wedstrijden, trainingen of andere verenigingactiviteiten op het sportpark zijn, ongeacht of je nu wel of geen lid bent van BZS.

Handhaven
Gemeente en politie handhaven deze regels. Als een medewerker van de gemeente iemand aantreft op de velden die daar onbevoegd is, dan zal hij of zij je vragen om te vertrekken. Als dat niet gebeurt, wordt de politie geïnformeerd worden. Als de politie een onbevoegde aantreft op het sportpark, dan zal de politie hetzelfde handelen als bij het onbevoegd betreden van ieder ander verboden terrein. Dit leidt mogelijk tot een proces verbaal en een boete van € 90,00.

Laat het niet zo ver komen en houd je aan de spelregels.