Onnodige nederlaag BZS 3

4 maart 2015 20:15

De maand maart werd voor BZS 3 geopend met een wedstrijd tegen GVV 2. Dankzij het druilerige weer is besloten om beide ochtenwedstrijden van de lagere elftallen op kunstgras te spelen. Zo vonden beide wedstrijden, BZS 4 - MEC'07 3 en BZS 3 - GVV 2, in ieder geval doorgang. Hoewel het droog en zelfs, zo nu en dan, zonnig was valt er uiteraard altijd wel wat op te merken. Zo ook nu! Met een straffe wind, dwars over het veld, was het bij tijd en wijle bepaald geen prettige voetbaldag. Aan de start verscheen een sterke formatie en daarbij de gelederen aangevuld met drie jongens van BZS 2.

Het derde was in ieder geval gewaarschuwd voor een tegenstander in 'the winning mood'. GVV 2 wist de laatste wedstrijden te winnen en had daarnaast ook nog wat goed te maken van de uitwedstrijd die door BZS is gewonnen met 0-3. Desalniettemin werd er toch weer slap aan de wedstrijd begonnen en keek BZS al snel tegen een achterstand aan. Na wat speldenprikjes van beide kanten was het GVV dat het eerstvolgende doelpunt maakte: 0-2. Hoewel BZS de wedstrijd startte met wind tegen was het diezelfde wind die een stift van Remco Bruijns net op tijd wat afzwakte om onder de lat in het doel te verdwijnen. In plaats van de gelijkmaker te scoren, bracht GVV de marge weer op twee. Via een acrobatische beweging van Robin Chambers werd in de blessuretijd van de eerste helft toch weer de aansluiting gevonden. Een recht te zetten 2-3 was dus de ruststand.

Na de rust keek het derde echter al snel tegen een grotere achterstand aan. In plaats van de rollen geheel om te draaien kwam BZS maar niet tot genoeg controle over de wedstrijd. De kansen die BZS wel kreeg werden niet verzilverd en na een inschattingsfoutje 'achterin' stonden er vijf streepjes voor GVV op het papiertje van de scheidsrechter. In het laatste kwartier leek GVV zichzelf al verzekerd te hebben van een overwinning en kwam er meer ruimte voor BZS om aan te vallen. Een aan BZS toegekende strafschop werd helaas niet benut. Een kleine tien minuten voor tijd wist BZS 3 wel het net aan de binnenkant te raken en twee minuten later was zelfs de aansluiting weer terug met een vierde treffer van geel-blauw! Jammer genoeg bleef het hierbij en behaalde GVV met de hakken over de sloot hun vierde overwinning op rij. BZS had absoluut de kans op een overwinning, maar gaf deze zondag te veel cadeau aan de tegenstander.

Opstelling BZS 3: Roy de Bloois, Nick Verweij, Remco van Malsen, Anne van den Oever, Sander Boudewijn, Ronald van Malsen (Pieter Jan de Heus), Peter Kruissen, Marco Visser (Henk Jan van Os), Remco Bruijns, Robin Chambers & David Roberts (Corné Nijburg).

Scoreverloop BZS 3 - GVV 2: 0-1 '5, 0-2 '25, 1-2 '31 Remco Bruijns, 1-3 '40, 2-3 '45+2 Robin Chambers, 2-4 '50, 2-5 '70, 3-5 '82 Robin Chambers & 4-5 '84 Nick Verweij.

Scheidsrechter: Dhr. S Scheffers.

BZS 3