BZS F2 verliest voor de beker van Beesd F3

12 december 2015 16:45

De thuiswedstrijd voor de volgende ronde van de beker tussen BZS F2 en Beesd F3 staat op het programma en het trouwe supporterslegioen bevolkte al kou kleumend met familie, vrienden en kennissen het hoofdveld bij BZS. Het vorige weekend niet gevoetbald te hebben, bleek voor de meesten toch wat teveel van het goede, want spelers en ouders waren grotendeels te laat aanwezig. Vanwege de verbouwing van een paar kleedkamers en het kabaal wat het verwijderen van alles met zich meebracht, werd besloten na de warming-up de wedstrijdvoorbereiding op het veld te doen. Op voorhand beloofde het een spannende wedstrijd te worden, aangezien beide teams in hun eigen 4e klasse kampioen zijn geworden.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Richard van Dijk (waarvoor dank) en na de aftrap volgt direct de 1e aanval op het doel van BZS F2. Direct daarna wordt Beesd F3 in de verdediging geduwd door BZS F2 en ze komen er zeker in het begin maar mondjesmaat uit. Een 2-tal zeer goede kansen wordt door BZS F2 niet tot doelpunten omgezet, met name de 100% kans van Rogier, welke net naast de rechterpaal verdween, had een beter lot verdiend. Na het aarzelende begin weet Beesd F3 steeds vaker de aanval te zoeken en zorgt in de 4e minuut voor de 0-1. Het samenspelen verloopt moeizaam en Beesd F3 is zo goed als alleen maar op de helft van BZS F2 te vinden. In de 6e minuut wordt het dan ook 0-2, na hoge bal welke Rick zeker had moeten stoppen, maar helaas gemist werd door hem. De enkele keer dat BZS F2 eruit komt, weet Beesd F3 de aanvallen reeds in een vroeg stadium te stoppen en geregeld de aanval over te nemen. Er wordt door BZS F2 slecht overgespeeld, de diepte wordt niet gezocht en dat maakt het er niet eenvoudiger op. Met een laatste lijn bestaande uit Ronald, en een afwisselend met Seth inschuivende Sven zijn er diverse mogelijkheden om eruit te komen, maar worden die door slordig afwerken en het niet juist uitspelen onbenut gelaten. Na een aanval over links, verdwijnt de bal in de 12e minuut net over Rick heen in de rechterbovenhoek en komt Beesd op 0-3. Louis komt erin en Sven schuift door naar het middenveld, maar BZS F2 weet weinig teweeg te brengen en spits Sten (k) wordt jammer genoeg niet in stelling gebracht.

In de rust wordt gestimuleerd om gezamenlijk acties te ondernemen bij balbezit en balverlies, echter niet egoïstisch bezig te zijn of om acties te ver door te draven en dan ook beter en tijdig over te spelen. Het creëren van kansen zal dan ook beter gaan.

Na de aftrap van de 2e helft trekt Beesd F3 wederom het initiatief naar zich toe en trekt ten aanval. Ronald trekt ook regelmatig mee op naar het middenveld, waar Sten (g) en Sem niet altijd even gelukkig zijn in hun acties, maar door goed doorgaan op karakter weten met name Sten (g) en Sten (k) regelmatig door te stoten naar de helft van Beesd F3. Het spel golft dan ook aardig op en neer en de inzet waar om gevraagd werd van BZS F2, is nu beter aanwezig. Een paar slordige spelhervattingen door keeper Rick zorgen ervoor dat Beesd F3 toch nog een paar mogelijkheden krijgt. Dankzij veelvuldig dichtlopen van de gaten door Ronald, Louis en met name aanvoerder Seth, blijft het vooralsnog 0-3. Meerdere corners in de 2e helft zorgen er ook niet voor dat BZS echt doelpuntrijke kansen creëert. In de 35e minuut weet Beesd F3 er bij een aanval dan ook 0-4 van te maken en dit spelbeeld zet ook de laatste minuten van de wedstrijd door, een vrijwel onmachtig BZS en een beter voetballend Beesd F3, wat dan ook terecht de wedstrijd wint.

De afsluitende penaltyreeks wordt door beide teams niet goed genomen, veel ballen naast en over. Concentratie was bij een enkele speler ver te zoeken. Uiteindelijk is het van beide kanten niet erg best en de penaltyreeks wordt dan ook maar nipt door BZS F2 gewonnen.

Al met al was het een leerzame wedstrijd en halfjaar voor zowel spelers alsmede voor de technische staf.

Naast het sportieve gedrag van BZS F2, is het goed om te zien dat het plezier in het samenspelen en het veel voor elkaar over hebben aanwezig is. Niet alle voetbalacties kunnen en zullen goed gaan, maar wanneer er inzet getoond wordt, zullen zaken als handelingssnelheid, verdedigen, vrijlopen en overspelen en scoren steeds vanzelfsprekender worden en zal het steeds beter gaan.

Na de winterstop gaan we weer met frisse moed een hogere competitie en gaan we met zijn allen proberen er weer wat moois van te maken.

We willen iedereen hierbij dan ook alvast fijne feestdagen toewensen.

De technische staf,

Gerwin