BZS F4M

15 maart 2015 20:15

Eindelijk!! Na een lange winterstop was het weer zover.....de meiden F van bzs mochten weer gaan voetballen!!!

Na het schitterende seizoen voor de wintestop, wat afgesloten werd met een kampioenschap en een gweldig feest, mochten onze meiden weer een potje voetballen. Tijdens de winterstop is er flink getraind en de dames waren klaar voor een wedstrijd en gebrand om weer te spelen. Tijdens de winterstop hebben wij een welkome aanwinst erbij gekregen, Norelle Wijnen. Deze jonge dame had tot die tijd mee getraind bij de mini's. Met zes jaar is de jongste van onze selectie. We moesten deze eerste wedstrijd uit spelen in Waspik tegen de plaatselijke fc. We waren niet compleet want Marco en Demy Visser waren lekker aan het genieten in de sneeuw op wintersport. Dus met acht meiden zijn we naar Waspik vertrokken. Er waren veel supporters mee afgereisd om onze meidn aan te moedigen tijdens deze wedstrijd. Omdat Marco niet anwezig was had ik Bart Lugtenburg gevraagd of hij mij wilde helpen om de meiden te coachen tijdens de wedstrijd. Het was voor ons een nieuwe tegenstander en wisten dus niet hoe deze meiden speelden. Na het fluitsignaal van de scheids gingen de dames van bzs als leeuwinnen op de tegenstander af om snel druk te zetten en de bal te veroveren, dit hadden we afgesproken voor de wedstrijd, en pakte goed uit. In balbezit zochten onze dames de zijkanten goed op en kwamen er telkens goede voorzetten. Alleen het scoren bleef maar uit!!! Waspik was niet in staat om maar enigzins de bal over de middenlijn te krijgen door de druk die bzs telkens uitvoerde.Ik denk dat we voor de rust toch zeker met vier of vijf nul voor haden moeten staan. Maar helaas gingen we de rust in met een nul tegen nul. In de rust heb ik de meiden even toegesproken en gezegd dat er ook wel een keer op het doel geschoten mag worden. We hadden namelijk tijdens de winterstop eigenlijk alleen maar getraind op het netjes overspelen en vrij lopen.....dit werd echter in dezez wedstrijd net iets teveel gedaan! Als er een kans was om te scoren door op het doel te schieten werd de bal nog een paar keer overgespeeld naar elkaar en daarna net mis geschoten of gered door de keeper. De dames begrepen het en gingen weer geconcentreerd aan de gang in de tweede helft. We waren noch geen minuut aan de gang of er werd een schitterend afstand schot op het doel van Waspik afgevuurd. En ja hoor de bal vloog in het netje en was het 0-1 voor bzs. Na dit doelpunt kregen onze dames de smaak te pakken en werd de ene na de andere mooie aanval opgezet en netjes afgemaakt. Dit resulteerde in een dik verdiende overwinning voor bzs met 0-4!!!! Voor Waspik was dit de eerste wedstrijd die ze speelden in competitie verband en verdienen een dikke pluim voor de tegenstand die ze hebben geboden.

BZS ME2