5C: Kan MKB DESO op afstand houden? MOSA'14 wil mooie reeks vervolg geven

7 maart 2020 8:30

Gaat het zondag door in de vijfde klasse C? De weersvoorspellingen zijn opnieuw niet best. We gaan uit van het beste scenario en dat is een volledig programma.

Maaskantse Boys - DESO
Na de 0-2 nederlaag van Maaskantse Boys tegen Ophemert was trainer Maurizio Atzeni duidelijk. "We hebben weinig kansen gecreëerd en de tegenstander strafte goed enkele fouten van ons af. Veel te weinig gebracht en dan kun je ook niet winnen. Mentale veerkracht en veel trainingsarbeid wordt nu van ons gevraagd." Zondag komt DESO op bezoek. Een ploeg in vorm en de Ossenaren ruiken bloed. Het gat tussen beide ploegen is 4 punten in het voordeel van MKB. Overigens is het opvallend dat DESO nog steeds geen duidelijkheid heeft gekregen over wie er volgend seizoen hoofdtrainer is.

MOSA'14 - DSS'14
Waar MOSA'14 momenteel mee bezig is, is hartstikke knap. De eerste competitiehelft werd duidelijk dat de ploeg ervaring mist, maar ook net dat beetje geluk. In 2020 werden alle vier de wedstrijden gewonnen. Komende zondag komt DSS'14 naar Oijen. De vijfde overwinning van dit seizoen? Trainer Peter van Orsouw liet afgelopen zondag weten met veel plezier bij MOSA'14 te werken. "Het is mooi om te zien dat de jonkies het ook zo goed doen. Ik heb er een jongen van 16 instaan en wekelijks vallen er jeugdspelers in. Die gasten werken hard en hebben plezier in het spelletje. Ik vind het mooi dat ik ook volgend seizoen trainer van MOSA'14 ben. Met deze groep wil ik iets moois opbouwen."

Ruwaard - Wadenoijen
Het seizoen van Ruwaard verloopt wisselvallig. Gezien de stand is de elfde plaats wat teleurstellend. Afgelopen zondag zetten de Ossenaren wel een goede prestatie neer door SCZ met 4-1 te verslaan. Zondag gaat de ploeg van trainer Ger Romeijnders opnieuw voor drie punten als nummer dertien Wadenoijen naar Oss komt. Overigens is Ruwaard ook al voorzichtig bezig met volgend seizoen. Eén van de spelers op het 'verlanglijstje' is Serkan Ordu. De middenvelder verliet eerder dit seizoen OJC Rosmalen en traint al een tijdje mee bij de vijfdeklasser.

OKSV - Ophemert
SBV was vorige week boos dat OKSV de wedstrijd pas laat op zondag had afgelast. Het tweede elftal van OKSV had die dag wel gewoon thuis gespeeld, maar volgens de club was het veld daardoor niet meer bespeelbaar. Gaat het zondag wel door tegen Ophemert? Voor de ranglijst in ieder geval een interessante wedstrijd. Beide ploegen delen de zesde plaats met 23 punten uit 14 wedstrijden.

RKVSC - SBV
SBV is een belangrijke kandidaat voor de tweede periode. Zondag mag de uitwedstrijd bij RKVSC normaal gesproken geen problemen opleveren voor de Harenaren. De hekkensluiter won dit seizoen nog niet en scoorde pas 8 keer. SBV kijkt ook nog steeds met een schuin oog naar de prestaties van BZS. De koploper heeft een voorsprong van zeven punten.

Vijfde klasse C:
1. BZS 14-37