BZS pakt de draad weer op en klopt Wadenoijen

2 maart 2020 6:15

Na de winterstop had BZS wat moeite om op gang te komen en keek het twee keer bij rust tegen een ruime achterstand aan. Tegen Wadenoijen werd daarmee gebroken en ging het met een voorsprong naar de thee.

Het voordelige scoreverloop geeft rust en resulteerde uiteindelijk in een 4-1 overwinning. BZS blijft daarmee 4 punten voor op Hedel en 7 op SBV, laat vandaag de aanzet zijn tot een goede serie wedstrijden met dito resultaten en dan ziet het er goed uit voor BZS.

Maaskantse Boys – Ophemert 0-2 (0-1). 37. 0-1, 57. 0-2.

,,Het was voor ons, als voetballende ploeg, lastig spelen op een moeilijk bespeelbaar veld waar ook nog eens de wind hard overheen waaide”, aldus Maurizio Atzeni (trainer van Maaskantse Boys).

Ook de tegenstander werkte volgens Atzeni niet mee. ,,Het gedrag van Ophemert leek op de speelwijze van Getafe in de heenwedstrijd tegen Ajax. De spelers gingen steeds liggen en kermen en daardoor kwam er geen ritme in de wedstrijd.”

DESO – HRC’14 1-1 (0-1). 21. Jordi Verwers.0-1, 80. Jeremy van Uden 1-1.

,,Dit gelijkspel is een goede uitslag. Het was een wat saaie wedstrijd met weinig uitgespeelde kansen voor beide ploegen”, aldus de trainer van DESO, Stan Vos.

Door dit gelijkspel komt voor DESO een eind aan een mooie serie van vijf overwinningen op rij.

,,Er werd vandaag een prima wedstrijd gespeeld’’, sprak HRC’14-trainer Harald van Deelen. ,,Met gecontroleerd voetbal kwamen we tot een paar grote kansen, maar vergeten we onszelf te belonen. We missen net het laatste beetje scorend vermogen in onze ploeg. We komen wel op de kansen maar krijgen ze vervolgens niet afgemaakt.’’

,,Volgende week spelen we tegen Hedel’’, sprak de HRC’14-oefenmeester. ,,Die hebben we in de thuiswedstrijd ook een goede partij weten te bieden

RKVSC – MOSA’14 1-3 (1-0). 25. Richard Mouthaan. 1-0,65. Olaf Bosch 1-1 (pen.), 80. Bram Pennings 1-2, 89. Bart van de Kamp 1-3.

,,Na een zwakke eerste helft herstelden we ons goed na rust en winnen we voor de vierde keer op rij”, vatte trainer Peter van Orsouw, trainer van MOSA’14, het duel samen.

In de rust schudde Van Orsouw zijn spelers wakker. ,,Ik vertelde mijn ploeg dat carnaval echt over is en dat er weer gewerkt moest worden. Dat werd goed opgepakt.”

,,We hebben de eerste helft gewonnen’’, sprak RKVSC-trainer Ad Schipper. ,,Waarna de tegenpartij ons in de tweede helft verslaat. Maar aan de inzet van de jongens was het niet te wijten. We hadden een aantal blessures voor de wedstrijd waardoor we ook niet op volle kracht konden spelen. Drie jeugdspelers kwamen hierdoor in de selectie. Ze deden het goed maar fysiek is het in de vijfde klasse nog te zwaar.’’

,,Volgende week spelen we tegen SBV’’, vertelde de RKVSC-trainer. ,,Dat is nog even afwachten want er zijn vandaag ook weer wat blessures bijgekomen. Maar goed, we moeten het positief blijven bekijken.’’

Ruwaard – SCZ 4-1 (3-0). 9. Wes Kroezen 1-0, 21. Wes Kroezen 2-0, 23. Sjors Euser 3-0, 80. 3-1, 87. Jordy van Orsouw. Bijz. Sjors Euser (Ruwaard) miste een penalty.

,,Het eerste half uur speelden we erg goed en dat was de basis voor deze zeer verdiende overwinning”, zag Ger Romeijnders (trainer van Ruwaard).

De winstpartij op SCZ is de tweede overwinning van dit seizoen voor de Ossenaren.

Hedel – DSS’14 2-1 (0-1) 35. Chafik Allali 60. Jimmy Floor, 70 Roy Netten.

,,Hoewel de uitslag niet zo lijkt, had het ook zo 8-3 kunnen zijn’’, sprak Hedel-trainer Wilco van Houtum. ,,In de eerste helft hadden we misschien wel vijf 100% kansen opgezet, maar zaten we meer tegen onszelf te voetballen dan tegen de tegenpartij. We hebben ze te lang in leven gelaten.’’

,,Ook al stonden onze koppen allemaal dezelfde kant op, we spelen toch tegen de bovenste ploeg’’, sprak DSS’14-leider Anthonio van de Pol. ,,Het is de afgelopen weken ook niet ideaal met het weer, waardoor we ook niet fatsoenlijk kunnen trainen. In de zaal trainen is ook niet altijd even prettig.’’

Bron: Brabants Dagblad