SBV trakteert BZS op eerste nederlaag

3 februari 2020 6:00

SBV verraste zondagmiddag door met 3-0 aan de thee te gaan tegen BZS. De koploper kwam nog terug tot 3-2, maar verloor dus voor het eerst dit seizoen.

SBV - BZS 3-2
Met rust stond het al 3-0 voor de Harenaren. Joep Cruijsen opende vanaf elf meter de score, Kevin Heijnen verdubbelde de voorsprong en Jaimy Knipping zette met een fantastische pegel de ruststand op 3-0. BZS kwam na rust wat meer opzetten en bracht enigszins de spanning terug met de 3-1. In de extra tijd viel ook nog de 3-2, maar het was te laat voor een slotoffensief. "We hebben vandaag een beetje gegokt", aldus SBV-trainer John Putters. "We speelden met drie verdedigers, vier middenvelders en drie aanvallers. Dat pakte goed uit. Dat we winnen van de koploper geeft een heel goed gevoel. Lekker voor het vertrouwen."

Wadenoijen - Maaskantse Boys 1-4
Maaskantse Boys moest op het winderige sportpark van Wadenoijen even wennen aan het kunstgras. Toen ze dat eenmaal waren, openden ze al snel de score. Een corner van Rick van der Burgt werd door een verdediger van Wadenoijen achter zijn eigen doelman gewerkt. Wadenoijen -dat hard werkte, maar zelden gevaarlijk werd- kwam na een half uur op een 0-2 achterstand. Jeffrey van de Hurk was het die de tweede MKB-treffer maakte. Na rust combineerde Maaskantse Boys beter, maar liet het kansen op de 0-3 liggen. In de 67ste minuut werd het wel 1-2 en voorkwam Tom Wertenbroek met een goede redding de gelijkmaker. Hierna namen de gasten de controle weer over en was het Van den den Hurk die uit een voorzet van Erwin Timmermans er 1-3 van maakte. Dion van Alem zorgde voor het slotakkoord: 1-4. "Een riante en terechte overwinning, maar wel één die zeker niet gemakkelijk was", zegt trainer Maurizio Atzeni.

DSS'14 - RK DESO 1-3
RK DESO boekte de vierde overwinning op rij. In Heesselt was het de ploeg van trainer Stan Vos die na 20 minuten op voorsprong dacht te komen. "Het schot van Henk Meijer vloog in de winkelhaak, maar de scheidsrechter zag er geen goal in. Een zuiver doelpunt, schandalige beslissing." Tot overmaat van ramp werd bij DESO Toon Jansen met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd. De ruststand was 0-0. De wedstrijd -die door de scheidsrechter tijdelijk werd gestaakt vanwege tumult op het veld- werd in de laatste twintig minuten beslist. Jeremy van Uden stond als invaller pas net in het veld toen hij er 0-1 van maakte. Agonis Hoti was vervolgens verantwoordelijk voor de 0-2 en 0-3. In de slotminuut leverde een penalty de 1-3 op. Trainer Stan Vos: "Lekker dat we weer hebben gewonnen. Deze lijn moeten we doortrekken. De jongens werken er keihard voor."

Vijfde klasse C:
Wadenoijen - Maaskantse Boys 1-4