BZS toont veerkracht tegen DSS’14

26 januari 2020 23:45

BEUSICHEM - Koploper BZS keek in vijfde klasse C Zuid 1 halverwege nog tegen een 0-2 achterstand aan tegen DSS’14. 45 minuten later was het 4-2 en was de elfde overwinning van het seizoen binnen.

Alles verliep voor DSS’14 in kannen en kruiken in de eerste helft. Het lukte de Heesseltse ploeg om de defensie tot twee keer toe te slechten. Na doelpunten van Chafik Allali en Jeffrey de Kock leek een stunt in de maak, want BZS verloor dit seizoen nog niet.
BZS-trainer Niek Amelink was ontevreden over de eerste fase. ,,Het was een slappe, zwakke en zeer slechte eerste helft. BZS-onwaardig.” Dankzij een hattrick van Niek van Ewijk en een doelpunt van Tim van Zanten na rust bleef de volle buit in Beusichem.

Maaskantse Boys – SBV 2-0 (1-0). 40. Rick van de Burgt 1-0, 58. Clint van Creij 2-0

Atzeni wist zijn spelers te prikkelen. ,,In de media had SBV verkondigd dat zij bezig waren aan een mooie reeks, makkelijk scoorden en voor het kampioenschap gaan. Dat stukje heb ik uitgeprint en mijn ploeg voorgehouden. Blijkbaar stimuleerde dit hen want ze waren erg scherp.

,,Het was een gelijk opgaande strijd. SBV ging opportunistisch op jacht naar een doelpunt maar mijn spelers hielden knap stand. Ik ben zeer trots op deze teamprestatie”, aldus trainer Maurizio Atzeni van Maaskantse Boys.

,,Het was een slechte wedstrijd en we creëerden te weinig”, zag trainer John Putters van SBV.

OKSV – MOSA’14 1-3 (0-2). 5. Tom van Loon 0-1, 11. Tom van Loon 0-2, 78. Sander Jansen 0-3, 85. Rick Reijs (pen.) 1-3.

,,We begonnen niet scherp en MOSA strafte dit af waardoor we al vroeg op achterstand kwamen”, zag trainer Fred Donkers van OKSV.

,,Het was een mooi weerzien met mijn oude club. We hebben terecht gewonnen en geef mijn ploeg een groot compliment voor de manier waarop zij vandaag hebben gevoetbald”, aldus trainer Peter van Orsouw van MOSA’14.

Hoewel MOSA veel lager geklasseerd staat dan OKSV wonnen de bezoekers wel. De ploeg had dan ook een groot voordeel: trainer Peter van Orsouw is hiervoor vier jaar werkzaam geweest bij OKSV. ,,Ik ken OKSV natuurlijk door en door en wist precies hoe we tegen mijn oude club moesten spelen. Het was een mooi en gezellig weerzien.”

DESO – Wadenoijen 5-3 (3-0). 4. Agonis Hoti 1-0, 8. Matthew Aarts 2-0, 40. Desley van Bergen 3-0, 50. 3-1, 54. 3-2, 56.Henk Meijer 4-2, 82. Agonis Hoti 5-2, 90. 5-3.

,,We maken het onszelf moeilijk omdat we een ruime voorsprong weggaven en zo Wadenoijen terug in de wedstrijd lieten komen. Maar gelukkig was dat maar van korte duur”, aldus trainer Stan Vos van DESO.

DESO won ook de laatste wedstrijden voor de winterstop en heeft nu drie keer op rij gewonnen.

Ruwaard – RKVSC 0-0.

,,We hadden 80% balbezit maar als we in de buurt van de goal van de tegenstander kwamen werden de verkeerde beslissingen genomen. Ook zijn ons twee zuivere strafschoppen onthouden”, vatte trainer Ger Romeijnders van Ruwaard de wedstrijd samen.

Volgens Romeijnders creëerde zijn ploeg tegen de nummer laatst geen kansen. ,,Al hadden we nog een uur doorgespeeld, dan hadden we nog niet gescoord.”

,,Ik denk dat het gelijkspel wel terecht was’’, sprak RKVSC-trainer Ad Schipper. ,,De eerste kans was van ons en in de tweede helft zette de tegenstander meer druk, waar wij weer een paar counterkansjes uit kregen. We zijn maar een kleine club dus het is bij ons aanvallend niet sterk genoeg maar we kunnen wel hard werken.’’

,,Het is hopen op betere tijden’’, relativeert Schipper. ,,We hebben nu een aantal spelers in de jeugd rondlopen die ik zoveel mogelijk minuten probeer te geven, als bagage voor volgend seizoen.’’

Hedel – Ophemert 7-1 (3-1) 6. Nick van Bakel, 20. Jimmy Floor, 40. Patrick Janse, 46. Jimmy Floor, 50. Patrick Janse, 70. Jelmer Toonen. 80. Patrick Janse.

,,We speelden goed en ervoeren vanaf de eerste minuut eigenlijk geen problemen’’, sprak Hedel-trainer Wilco van Houtum. ,,Ik ben tevreden met het spel en de vele kansen. Ook maakte Patrick Janse een hattrick. ’’

,,Bas van Ruijmbeke speelde zijn 100ste duel voor de club’’, vertelde Van Houtum. ,,Hij is na de wedstrijd hiervoor ook gehuldigd.’’

Bron: De Gelderlander, Brabants dagblad