BZS 3e op ranglijst over 2019

28 december 2019 9:15

Robert Westerink

JAAROVERZICHT - 2019 zit er bijna op. En dus kijken we naar de ranglijst van dit jaar. Wie presteerde er goed? En wie niet? Een rondje langs de velden in het Rivierenland.

Een vriendenploeg die er elke wedstrijd weer vol voor gaat”, zo omschrijft trainer Henk Stuivenberg Dodewaard. De Veenendaler kwam in de zomer van 2017 naar Dodewaard en presteert vooralsnog uitstekend. Maar de kroon op het werk ontbreekt nog. ,,We willen wel eens naar de derde klasse.
Veel punten, maar geen prijzen. En daar moet verandering in komen. ,,Ongelooflijk dat we vorig jaar de nacompetitie niet gehaald hebben. In de tweede seizoenshelft hebben we één keer verloren en één keer gelijk gespeeld. Dat is best wel knap voor een club als Dodewaard. En dan nog geen periodetitel. Jammer. Dit seizoen zijn we aardig bezig, maar de weg is nog lang.”

Naast Dodewaard presteerden ook MVV’58, BZS en MEC’07 uitstekend in 2019. MVV’58 werd kampioen in de vierde klasse en presteert in de derde klasse vooralsnog prima met een zesde plek.
Op BZS staat dit seizoen geen maat (31 punten uit 11 wedstrijden) in de vijfde klasse en vorig seizoen eindigde het in de middenmoot na een sterk einde van het seizoen.
De ploeg uit Maurik werd overtuigend kampioen in de vijfde klasse en heeft de smaak in de vierde klasse de laatste weken ook gevonden na een mindere start.

Bron: De Gelderlander