Besluiten promotie en degradatieregeling Zuid 1

24 december 2019 9:30

Elk team probeert het maximale te realiseren. Iedereen hoopt uiteraard op een kampioenschap of promotie via de nacompetitie. Maar waar moet je in de competitie eindigen om daarvoor in aanmerking te kunnen komen of om bijvoorbeeld degradatie te ontlopen? Dat alles staat aangegeven in de promotie-/degradatiebesluiten. Bekijk hier de besluiten voor het seizoen 2019/'20.

5e klasse (A t/m D / Zuid1)
De kampioenen van de 5e klasse promoveren naar de 4e klasse.

De periodekampioenen van de 5e klassen A t/m D (zuid1) spelen samen met de herkansers (nr. 11 uit de 4e klasse A en nrs. 13 uit de 4e klasse B t/m G) van zuid1  om klassenbehoud/promotie.

Het speelschema van de nacompetitie 4e klasse A t/m G – 5 e klasse A t/m D district Zuid1.
Bij 1) t/m 8) worden een thuis- en een uitwedstrijd gespeeld. Indien na deze 2 wedstrijden beide teams evenveel punten hebben behaald, dan is het doelsaldo van beide wedstrijden beslissend. Is ook dat gelijk, dan is het aantal doelpunten vóór bepalend. Is ook dat gelijk, dan wordt er na afloop van de 2e wedstrijd verlengd met 2x15 minuten. Is ook na deze verlenging de stand gelijk, dan moeten er strafschoppen worden genomen conform de spelregels veldvoetbal.

Bij 9) wordt een halve competitie gespeeld, waarbij elk team een thuiswedstrijd heeft. De 2e wedstrijd wordt bepaald door het resultaat van de 1e wedstrijd.

LPK = Laagstgeklasseerde periodekampioen
MPK = Middelstgeklasseerde periodekampioen
HPK = Hoogstgeklasseerde periodekampioen

- Als LPK 5C de 1e wedstrijd verliest of gelijkspeelt, dan spelen zij de 2e wedstrijd thuis tegen LPK 5D. - Als Nr. 13 4G de 1e wedstrijd verliest, dan spelen zij de 2e wedstrijd uit tegen LPK 5D. Indien na deze 3 wedstrijden teams evenveel punten hebben behaald, dan is het doelsaldo van de halve competitie beslissend. Is ook dat gelijk, dan is het aantal doelpunten vóór bepalend. Is ook dat gelijk, dan is de uitslag van de strafschoppenseries bepalend. Hiervoor moet er na elke wedstrijd, ongeacht het resultaat, een strafschoppenserie worden genomen conform de spelregels veldvoetbal.

De speeldata zijn onder voorbehoud.

1e wedstrijd (1 juni)

returnwedstrijd (7 juni)