BZS soeverein de winterstop in

22 december 2019 20:00

BZS trad in de laatste wedstrijd voor de winterstop aan tegen RKVSC. Het had geen kind aan de zwakke tegenstander en gaat na de 0-5 overwinning soeverein aan de leiding.

Via een eigen doelpunt kreeg BZS een goedkope voorsprong. Die voorsprong werd via clubtopscorer Niek van Ewijk uitgebreid. Ook Mohammed Chouay schoot voor rust raak: 0-3.

Van Ewijk en Chouay zorgden in de tweede helft voor een 0-5 eindstand.

,,We speelden een goede pot op een heel slecht veld. Voetballend deden we het goed en we gaven niets weg”, zag Amelink. ,,We rekenen ons nog niet rijk voor het kampioenschap, maar we staan er zo halverwege goed voor.” Het gat is vier punten met nummer twee SBV, dat een wedstrijd meer speelde.

.RKVSC-coach Ad Schippers was ondanks de ruime nederlaag tevreden over het spel van de thuisploeg. ,, We hebben tegen de koploper gespeeld en die hebben gewoon meer kwaliteit. Het geluk zat ze in de eerste helft zeker mee. Door twee eigen doelpunten en een penalty stonden keken we tegen een 0-3 achterstand aan. In de tweede helft hebben de schade beperkt gehouden en uiteindelijk kregen we nog twee tegendoelpunten. Toch hebben we alles gegeven en het maximale eruit gehaald. Ik kan daar niet boos om worden.”

RKVSC gaat de winterstop in zonder een overwinning. Het team van Schippers staat op de één na laatste plaats en heeft in totaal drie punten. De sfeer bij de club is ondanks alles nog meer dan prima. ,,Dit is een jaar overleven en de jeugd inpassen. Ik zie veel progressie en ik denk dat als we zo doorgaan dat we dit seizoen zeker nog een keer gaan winnen”, aldus een vastberaden Ad Schippers.

Hedel – SCZ 4-0 (1-0). 10. Leon Bok 1-0, 60 Joep van der Heijden, Pen 2-0, 75. Patrick Janse 3-0, 85 Nick van Bakel 4-0.

Hedel-coach Wilco van Houtum keek zeer tevreden terug op de ruime overwinning. ,,We hebben echt goed gevoetbald. We begonnen uitstekend en kwamen al snel op voorsprong. Daarna kregen we genoeg kansen, maar we ging slechts met een 1-0 voorsprong de rust in. In de tweede helft gingen we door waar we mee bezig waren en na de 2-0 van Joep van der Heijden was het verzet van SCZ gebroken.” Van Houtum genoot van zijn team en al helemaal van het laatste doelpunt die gemaakt werd door linksachter Nick van Bakel. ,, Nick kwam mee naar voren. Hij kreeg de bal strak op zijn borstkas aangespeeld nam hem mee en haalde vervolgens hard uit in de verre hoek. Een prachtig doelpunt en een mooie afsluiter van dit kalenderjaar.”

Hedel staat nu op de gedeeld tweede plaats en gaat met een goed gevoel de winterstop in. De selectie uit Hedel kreeg vlak voor de wedstrijd nog meer goed nieuws. Coach Wilco van Houtum maakte bekend ook volgend seizoen door te gaan bij de club. ,,Vlak voor de wedstrijd begon heb ik het medegedeeld. We spelen goed voetbal, staan er uitstekend voor op de ranglijst en ik heb het naar mijn zin hier. Dat zijn de redenen dat ik graag doorga en voor het vierde seizoen op rij voor deze groep wil staan.” Het doel voor dit jaar is duidelijk voor Van Houtum. ,,We moeten bovenin mee blijven draaien en zorgen dat we in de nacompetitie terecht komen. Daarna zien we wel waar het schip strandt.”

Bron: Brabants dagblad en de Gelderlander