BZS afgelast, Hedel wint topper van OKSV

16 december 2019 5:30

ZONDAG 5C. Hedel en OKSV kenden een lange zondagmiddag. Naast de gebruikelijke speeltijd rekende de arbiter wel erg ruim bij de extra speeltijd. In totaal liet hij de ploegen 25 minuten langer voetballen.

Hedel – OKSV 4-1 (2-1). 20. Bart Vos 0-1, 36. Jimmy Floor 1-1, 41. Joep van der Heijden 2-1, 60. Patrick Janssen 3-1, 75. Jelmer Toonen 4-1.

,,De scheidsrechter had een negatieve invloed op deze wedstrijd. Hierdoor raakte mijn spelers geïrriteerd. Werkelijk alles werd in ons nadeel gefloten”, beschreef trainer Fred Donkers van OKSV het duel.

Ook over de speeltijd die de arbiter hanteerde was Donkers verbaasd. ,,De eerste helft duurde dertien minuten langer en in de tweede helft telde de scheidsrechter twaalf minuten erbij.”

,,We begonnen niet goed, maar na een halfuur werden we pas wakker. Toen begon het te lopen en daarna hebben we echt een goede wedstrijd gespeeld. Alle doelpunten hebben we goed uitgespeeld en we waren scherp voor het doel. We hebben hard gestreden en dan is dit wel een verdiende overwinning”, vond Hedel-coach Wilco van Houtum

Van Houtum is momenteel uitstekend bezig met zijn team. Hedel staat momenteel derde op de ranglijst, maar heeft nog een wedstrijd te goed. ,,Mochten we volgende week winnen tegen SCZ dan staan we gedeeld tweede met SBV. We zijn op dit moment ontzettend goed bezig en het kan een mooi seizoen worden.”

RKVSC – Maaskantse Boys 1-2 (1-1). 29. Clint van Creij 0-1, 43. Willem van Hasselt 1-1, 47. Rick van de Burgt 1-2.

,,Het was een moeizame overwinning. Wij benutten de kansen niet om verder uit te lopen, daardoor bleef het gevaarlijk“, aldus de trainer van Maaskantse Boys Maurizio Atzeni.

Atzeni kijkt met spanning uit naar de tweede seizoenshelft. ,,Het wordt heel boeiend in de subtop, de verschillen zijn klein. We zullen met de hele groep alles moet geven in de strijd om de bovenste plaatsen.”

RKVSC-coach Ad Schippers baalde van de nipte nederlaag. ,,Het is zuur dat we verliezen, maar als je ziet hoe hard iedereen werkt ben ik daar trots op. We kwamen goed terug in de wedstrijd. Alleen door een slippertje van onze doelman Frans van der Zalm viel de 1-2. Hij liet de bal uit zijn handen vallen en zag hem zo in het doel verdwijnen. Toch schuif ik de schuld zeker niet op Frans af. Hij heeft ons zo vaak geholpen met uitstekende reddingen. We voetballen met een team dus we winnen of verliezen altijd samen.”

RKVSC heeft slechts drie punten gehaald in de competitie tot nu toe. Toch speelde het team een prima wedstrijd tegen Maaskantse Boys. ,,We hebben met drie spelers van zestien jaar gespeeld en dat we dan net aan verliezen is zonde. Ik kan het geen goed resultaat noemen, omdat we verloren hebben. Toch vind ik dat we een geweldige wedstrijd hebben gespeeld.”

SBV – SCZ 7-1 (3-0). 15. Mart van Veghel 1-0, 31. Joshua van Tongeren 2-0, 43. Kevin Heijnen 3-0, 52. Laurens Soeroredjo 4-0, 57. Mart van Veghel 5-0, 65. 5-1, 71. Jaimy Knipping 6-1, 73. Max Tielemans 7-1.

,,We scoorden heel makkelijk en zo sluiten we goed af voor de winterstop”, zag trainer John Putters van SBV.

De mooiste treffer van de middag kwam volgens Putters van de voet van Joshua van Tongeren. ,,Zijn vrije trap vloog vanaf dertig meter stijf in de kruising. Een ongelooflijk mooie goal.”

MOSA’14 – DESO 1-2 (1-1). 31. Wesley van Bergen 0-1, 36. Olaf Bosch 1-1, 62. Jason Megens 1-2.

,,De eerste helft golfde het spel op en neer. Na rust was het aan onze kant wat onrustig. Nadat we op achterstand kwamen missen we het zelfvertrouwen om daadkrachtig op jacht te gaan naar de gelijkmaker”, aldus elftalleider Nick van den Helm van MOSA’14.

,,Een gestolen overwinning. De drie punten waren niet teveel voor mijn ploeg. We speelden niet goed. Maar natuurlijk ben ik blij met deze winst. Met zeven punten in de laatste drie wedstrijden vinden we aansluiting bij de middenmoot”, zag Stan Vos, trainer van DESO.

Van den Helm kijkt uit naar de hervatting van het seizoen. ,,Na de winterstop komt Stan Rijken terug van een blessure. Hij kan wellicht de leidersrol op zich nemen die we nu missen.”

Wadenoijen – HRC’14 0-4 3. Luuk Pouw 0-1, 34. Luuk Pouw 0-2, 43. Lars Zwegers 0-3, Jarno van Doornemalen 0-4.

,,Een mooie afsluiter”, vond HRC’14-coach Harald van Deelen. ,,Het is mooi dat je de wedstrijd voor de winterstop zo overtuigend wint. We hebben goed gevoetbald en meer dan verdiend gewonnen. Met de wind was het wel lastig voetballen. In de eerste helft ging het makkelijk, omdat we toen de wind in de rug hadden. Na rust hadden we hem helaas tegen. Gelukkig zijn we nooit in de problemen geraakt.”

HRC’14 gaat als nummer acht van de competitie de winterstop in. Het team van Van Deelen heeft veertien punten, maar de coach vindt dat zijn team beter kan dan dit. ,, Ik denk dat we de top vijf van de competitie nog wel kunnen halen, dat is voor nu het doel. We hebben jonge spelers en die moeten zich aanpassen. Volgend seizoen hebben we dan een andere doelstelling en verwacht ik dat we het beter gaan doen.”

Bron: Brabants Dagblad