BZS 3 Houdt Koploper op Gelijkspel

24 maart 2015 20:15

Deze wedstrijdronde kreeg BZS 3 koploper Teisterbanders 2 op visite. Op voorhand was duidelijk dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden. Teisterbanders 2 was nog zonder verliespartij immers. In de uitwedstrijd hield het derde deze tegenstander lang op 0-0, maar moest het in de slotfase het hoofd alsnog buigen, 4-0.

De dag begon vervelend met het bericht dat de vooraf aangestelde scheidsrechter zich ziek moest afmelden. Gelukkig werd met Sam van Dinther toch een scheidsrechter gevonden. Hij floot een prima partij en beide teams mochten niet mopperen over het optreden van de scheidsrechter. Via deze plaats danken wij Sam nogmaals voor het leiden van deze wedstrijd!

Vele blessures maakten dat de selectie voor dit duel niet heel ruim was en we zijn dan ook blij met het optreden van A-junior Damian.

De start van de wedstrijd was één vliegende. Door een doelpunt van Remco Bruijns werd het 1-0. Lang kon er echter niet genoten worden van de voorsprong. Waar keeper Roy de bal toch leek te klemmen, werd de uit zijn handen gespeelde bal in het doel gewerkt. Kansen volgden op en neer, maar het was BZS dat de leiding nam. Een vijftal minuten voor rust kwam Teisterbanders weer langzij, 2-2.

In de eertse helft was BZS zeker niet de mindere van Teisterbanders, maar na rust werd eens te meer duidelijk dat de tegenstander natuurlijk wel een jonger en fitter team heeft. Hierop volgde een terechte voorsprong voor de gasten uit Kerk- Avezaath. Hoewel Teisterbanders het betere van het spel hield was het derde niet kansloos. Invaller Damian kon alleen op de keeper af en ook Remco en Robin kregen nog wel hun kansje. Het waren echter de snelle verdedigers en dan met name de linksback van Teisterbanders die een tegengoal konden voorkomen. Toch viel de gelijkmaker vlak voor tijd! Een voorzet van Damian werd door de keeper losgelaten en Remco stond op de goede plek om van deze misser dankbaar gebruik te maken: eindstand 3-3. Al met al één gewonnen punt voor BZS 3.

Opstelling BZS 3: Roy de Bloois, Sander Boudewijn, Remco van Malsen, Patrick Verweij, Henk Jan van Os (20. Damian Schurgers), Lennart Welling, Peter Kruissen, Anne van den Oever, Remco Bruijns, Robin Chambers & Marco Visser

Scoreverloop BZS 3 - Teisterbanders 2: 1-0 '5 Remco Bruijns, 1-1 '7, 2-1 '22 Robin Chambers, 2-2 '40, 2-3 '55, 3-3 '87 Remco Bruijns.

BZS 3