OKSV verzuimt koppositie over te nemen van BZS

2 december 2019 5:30

De afgelasting van RKVSC-BZS bood OKSV de gelegenheid om voor tenminste een week de ranglijst in de vijfde klasse C aan te voeren. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen maar hoe anders zou het lopen.

OKSV – Maaskantse Boys 1-2 (1-1).25. Jeffrey van de Hurk 0-1, 28. Rick Reijs 1-1, 60. Clint van Creij 1-2
Maaskantse Boys-trainer Maurizio Atzeni zag twee ploegen die voor de winst gingen. "Maar ik mag wel zeggen dat wij weinig tot niets weggaven. Zeker in de tweede helft speelden we dominant. De overwinning hebben we terecht naar Maren-Kessel gebracht." Jeffrey van den Hurk zette MKB na 20 minuten op voorsprong. Elf minuten later was het Rick Reijs met de gelijkmaker. Na iets meer dan een uur bepaalde Clint van Crey de eindstand op 1-2. OKSV-trainer Fred Donkers: "Het was een gelijkopgaande wedstrijd waar we vooral afgetroefd zijn op rendement voor de goal. Maaskantse Boys heeft vier kansen gehad waarvan ze er twee verzilveren. Wij hadden mogelijkheden om te scoren maar lieten het na."
En zo verzuimde OKSV aan kop te komen en liep het gat naar BZS op tot vijf verliespunten. Volgende week wordt het in Beusichem dan ook aanhaken of voorlopig afhaken in de strijd om de titel.

Overige wedstrijden

Ruwaard – DESO 3-3 (1-1). 44. Romano Bloks 1-0, 45. Deslwy van Bergen 1-1, 59. Jari Saakes 2-1, 61. Jeremy van Uden 2-2, 89. Arbnor Hoti 2-3, 90. Romano Bloks 3-3 (pen.).

,,Ik ben opgelucht dat we aan dit vreemde duel, dat alle kanten opging, toch een puntje hebben overgehouden. Dit gelijkspel is zeker verdiend”, aldus trainer Ger Romeijnders van Ruwaard.

,,We misten enkele goede kansen en een penalty. Foto Peter van HuijkelomDie nekt ons en dat voelt heel zuur. Ik ben ook trots op de inzet van mijn spelers en ik merk dat het iedere week beter gaat”, zag trainer Stan Vos van DESO.

In deze krankzinnige Osse derby toonden beide ploegen veerkracht. Zo kwam DESO twee keer na een doelpunt van Ruwaard binnen twee minuten weer op gelijke hoogte en ook Ruwaard vereffende binnen een minuut de opgelopen achterstand. De penalty in de laatste minuut werd gegeven nadat keeper Sjors Euser gevloerd werd in het vijandelijke strafschopgebied.

SBV – HRC’14 4-0 (2-0). 4. 1-0 (e.d.), 19. Joshua van Tongeren 2-0, 64. Joep Cruijsen 3-0 (pen.), 77. Mart van Veghel 4-0.

,,Een goede overwinning van SBV. Ik ben zeer tevreden over het spel van mijn ploeg. We zijn al veel wedstrijden op rij ongeslagen en we doen weer mee om de bovenste plaatsen”, beschreef trainer John Putters de prestaties van zijn ploeg.

Dat zijn speler Joep Cruijsen na iets meer dan een uur van elf meter mocht aanleggen vond Putters opmerkelijk. ,,De overtreding die daar aan vooraf ging was ruim buiten het strafschopgebied, maar toch legde de scheidsrechter de bal op de stip.”

HRC’14-coach Harald van Deelen moest toekijken hoe zijn team al snel op achterstand kwam. ,,Na twee minuten spelen zag ik al dat het weinig ging worden. Mijn doelman Noah Maas maakte hands buiten het zestienmetergebied en uit de vrije trap schoot SBV meteen raak. Ik was blij dat Noah mocht blijven staan anders werd het helemaal lastig. Daarna sloeg SBV toe via de counter en stond het na een halfuur spelen al 2-0. Toen was het eigenlijk al gespeeld. We speelden niet eens heel verkeerd alleen echt grote kansen kregen we ook niet.”

HRC’14 maakt volgens Van Deelen nog te veel persoonlijke fouten. Die moeten er volgens de coach zo snel mogelijk uit. ,,We geven zoveel onnodige doelpunten weg en daar baal ik ontzettend van. We maken het onszelf te lastig terwijl dat helemaal niet nodig is. Deze week speelden we een oefenwedstrijd tegen SVW en toen maakte we die fouten niet. Dan zie dat gewoon een goede wedstrijd kunnen spelen. Helaas konden we het tegen SBV niet laten zien.”

Ophemert – DSS’14 1-2 (0-0) 50. Chafik Allali 0-1, 65 Delano Makantamis 1-2

DSS’14-leider Anthonio van de Pol sprak over een geweldige overwinning. ,,In de eerste helft hebben we misschien niet ons beste spel laten zien. Beide teams kregen kansen, maar niemand kwam echt tot hele grote kansen. Na rust hebben we echt uitstekend gevoetbald en een mooie overwinning behaald. Het doelpunt van Chafik Allali was de mooiste van de twee. Dit is een strijd tussen onze dorpen en dan is het altijd lekker dat je de wedstrijd wint.

DSS’14 is de laatste paar weken bezig met een goede reeks. Tegen Ophemert won het team van coach Klaas Bieze voor de derde maal op rij. Van de Pol denkt dat hij weet waar het aan ligt. ,,Er is op dit moment veel vertrouwen in de selectie en dat laten ze op het veld goed zien. Het is echt een team. Iedereen toont veel inzet en ze strijden voor elkaar. Ik denk dat de het belangrijkste is.”

Bron: Kliknieuws en Brabants Dagblad