Strijd om eerste plaats, bij Meiden F!

7 maart 2015 20:15

WSC stond op het programma! Vorig seizoen tweede geworden achter ons! Op de site van WSC stond ''beslissend duel om kampioenschap al vroeg in het seizoen''. Er werd weer om veel publiek gevraagd want dat hadden hun meiden nodig!?

In de week ervoor hebben wij met de meiden extra hard getraind, want als je wilt winnen van een tegenstander die gelijkwaardig is, moet je scherp zijn!! We moesten al vroeg spelen in Waalwijk dus vroeg aanwezig zijn bij BZS! Ook bij ons gingen veel ouders mee om te kijken(maar dat is gelukkig elke wedstrijd het geval bij ons). Daar aangekomen zochten we onze kleedkamer op om te verkleden en aan de warming-up te beginnen. Na een kwartietje de meiden weer even naar binnen om op scherp te zetten! De aftrap is nog maar net genomen of BZS veroverd de bal al en zet een goede aanval op die over rechts gaat.......een keiharde voorzet.....doelpunt!! Via een verdediger van WSC vloog de bal in het netje 0-1. Direct na de aftrap onze meiden er gelijk weer bovenop om de bal te veroveren en ja hoor ze hebben hem weer, na wat mooie passes gaat de bal naar voren.......schiet kans voor ons.......doelpunt!! Dat is in de eerste vijf minuten al twee keer raak 0-2. Na de aftrap werd er een grote slag uitgevochten op het middenveld.....BZS was nog een paar keer gevaarlijk maar het leverde geen doelpunt op. Eindelijk vlak voor rust wist de tegenstander een keer richting ons doel te gaan. Naar knap verdedigend werk achterin bij BZS kreeg onze keeper de bal. Ze wilde snel het spel voortzetten maar helaas dit mislukte en de bal kwam bij de spits van WSC en die scoorde met wat geluk de 1-2. Dit is een van de weinige fouten die Nicolle tot nu toe maakte dit seizoen en maakt ook niet uit!! In de rust kwam ze een beetje met een siplipje naar ons toe maar hebben haar er weer bovenop kunnen praten dat er niets aan de hand was en wij er nog wel een paar gingen scoren. En dat een foutje maken kan gebeuren(je hebt er ook al heeeeeeel veel tegen gehouden voor ons Nicolle). In de rust hebben wij de meiden nog een keer extra scherp gemaakt voor de tweede helft. De strijd op het middenveld werd telkens weer door ons gewonnen en we kwamen meerdere keren voor het doel van WSC en dat resulteerde in een schitterende overwinning voor onze meiden met 1-6! Nu wil ik niet te ver vooruit lopen maar dit was wel een goede stap in de richting van een eventueel kampioenschap. Maar er moeten nog 5 finales gevoetbald worden! We hebben daar laten zien dat wij terecht de club zijn waar elke tegenstander van wilt winnen, want de meiden zijn goed bezig. Ze zijn leergierig, gretig, maken grote stappen vooruit! Nu even terug naar de wedstrijd....ik heb in een vorig verslag gezegd dat ik geen namen ga noemen wie er scoorde etc etc want we doen dit als een team. Word de bal achterin niet tegengehouden kunnen we voorin niet scoren!! Maar voor deze wedstrijd ga ik toch een uitzondering maken. Roos Middelkoop was in deze wedstrijd wel heel erg goed bezig......in de weken ervoor heb ik meerdere keren tegen Roos gezegd dat ze niet teveel respect moest hebben voor de tegenstander(in de goede sportieve zin van het woord). Roos was nog wel eens bang dat ze iemand pijn zou doen of omver zou lopen. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ook dit wel eens kan gebeuren en nu eenmaal bij het spelletje hoort en als er geen opzet in het spel is er helemaal niets aan de hand is. Dit heeft ze goed opgepakt en de beste speelster van WSC helemaal uit de wedstrijd gespeeld door contstant fel erop te zitten en haar geen meter ruimte heeft gegeven. ROOS IK BEN SUPER TROTS OP JOU!! De penalty reeks werd op de kop toe ook nog even gewonnen en wij gingen daar dus met een heerlijk gevoel naar de kleedkamer om lekker te douchen en om te kleden. Komt er na de wedstrijd een ouder naar ons toe met de vraag of wij niet te oud en te groot zijn?!? Wij hebben zelfs Norelle van 6 in onze selectie.......En alle meiden mogen nog uitkomen voor de F. Alleen maar omdat wij sterker zijn!? Ik train ook veel op het fysieke, dat ze hun lichaam goed moeten gebruiken, is toch ook een onderdeel van het voetbal dacht ik zo! En niet alleen op het ''tikkie takkie voetbal!

In de kantine van BZS hebben Marco en ik de meiden op een glaasje drinken en een zakje chips getrakteerd(dit werd zeer op prijs gesteld door de dames)

Meiden.... Marco, Jill en ik zijn super trots op jullie!

BZS ME2