BZS profiteert van puntverlies Hedel

18 november 2019 6:15

Eerder dit seizoen werd het duel Maaskantse Boys - Hedel gestaakt. Het overgebleven halfuur werd zondagmiddag gespeeld. Door de korte duur van het duel waren de bezoekers langer onderweg dan dat ze op het veld stonden.

Het duel tussen Maaskantse Boys en Hedel duurde slechts een halfuur. De wedstrijd werd eerder dit seizoen gespeeld, maar na een uur spelen had de scheidsrechter er toen genoeg van. Nu begonnen beide teams fris aan de wedstrijd en werd het laatste gedeelte van het duel gespeeld met een andere scheidsrechter. ,,In een halfuur kan je niet veel uitrichten. Alleen Younes Boughti heeft één kansje gehad. Maaskantste Boys hield het achterin goed dicht en hanteerde de lange bal. Veel meer is er eigenlijk niet gebeurd, daar is een halfuur gewoon te kort voor”, concludeerde Hedel-coach Wilco van Houtum.

,,Beide ploegen hebben geen kansen gecreëerd dus dit is een terechte uitslag. Ik heb er vrede mee”, aldus trainer Maurizio Atzeni van Maaskantse Boys.

Door de lengte van de wedstrijd zaten de Hedel spelers langer in de auto dan dat ze op het veld stonden. Van Houtum vond het halfuur voetballen eigenlijk veel te kort. ,,De weg hiernaartoe duurt ongeveer 25 minuten dus heen en weer is dat ongeveer 50 minuten. Het is gewoon zonde dat de wedstrijd dan maar een halfuur duurt. Toen de scheidsrechter affloot had ik net het gevoel dat mijn spelers warm waren.”

Hedel heeft nu vier punten achterstand op koploper BZS en mag volgende week in de topper tegen BZS geen steken laten vallen. BZS is echter uitstekend op dreef en won nog al zijn wedstrijden. Kortom Hedel wacht een zware klus.

Bron: Brabants Dagblad