BZS laat HRC’14 kansloos

27 oktober 2019 17:30

BZS kende geen problemen met HRC’14. Nog voordat de blauwgele rook van de sfeeractie was opgetrokken, stond de voorsprong al op het scorebord. Jelmer Stegmeijer werd de diepte ingestuurd en bediende Tom Beenen die goed voor zijn tegenstander kwam en de 1-0 aantekende.

Na een kwart wedstrijd wist Niek van Ewijk opnieuw Tom Beenen te vinden die met deze kans wel raad wist. Nog voor de rust was de wedstrijd helemaal beslist toen Niek van Ewijk op aangeven van Mohammed Chouay de derde maakte. HRC’14 dwong Teun van Zuilen nog wel een keer tot een redding maar mocht nergens aanspraak op maken.
Na de rust miste Bart Rademakers een kans en had HRC een kleine opleving die ook samenging met wat nonchalance bij BZS. Het leidde tot 3-1 en heel even leek er iets meer te kunnen voor de bezoekers. Al snel nam BZS de regie weer in handen. Chouay miste na een combinatie nog maar de volgende kans was wel raak. De ingevallen Jaffar Amhidout stuitte na een prachtige pass van de rechterkant op de keeper maar van Ewijk was genadeloos in de rebound. Kort daarop tekende van Ewijk voor zijn derde na een vLotte combinatie, 5-1. HRC deed nog wel wat terug toen BZS verzuimde in te grijpen.
Het slotakkoord was voor BZS. Dirk van Eck kon vrij indribbelen en Chouay wegsteken en die faalde niet alleen voor de keeper. Van Ewijk maakte de zevenklapper compleet door na een rush van Chouay zijn vierde en BZS zevende te scoren.
Trainer Niek Amelink had mooie woorden over voor Van Ewijk. ,,In de afgelopen maanden is Niek meerdere kilo’s kwijtgeraakt. Hij is fitter en scherper dan ooit.’’