BZS behoudt ongeslagen status

21 oktober 2019 5:45

WADENOIJEN - BZS gaat vrolijk door met winnen. Na vijf wedstrijden is de ploeg als enige nog ongeslagen in de vijfde klasse C. In Wadenoijen won de ploeg van trainer Niek Amelink met 1-4. Ondanks de nederlaag is het Wadenoijen wel gelukt wat de vier voorgaande tegenstanders van BZS nalieten: scoren.

BZS speelde zoals afgelopen weken veel op balbezit en kreeg zo de controle over de wedstrijd. Uit een voorzet vanaf de zijkant wist Max van Lienden de 0-1 binnen te schieten en even later zorgde de technische Mohammed Chouay met een individuele actie voor de 0-2. In een verder uiterst sportieve wedstrijd kreeg Wadenoijen-speler Aron Boudewijn rood vanwege een harde overtreding.
In de tweede helft sloop gemakzucht in het elftal van Niek Amelink. Rob Schepers benutte voor Wadenoijen een strafschop die zijn ploeg kreeg na een overtreding in de zestien meter. Met tien man en genoeg tijd op de klok wilde de thuisploeg de druk opvoeren. BZS was echter weer bij de les was. In de slotfase zorgden Niek van Ewijk met een kopbal en wederom Chouay met een individuele actie voor de 1-3 en de 1-4.
Daarmee werd de zege veilig gesteld en bouwt BZS haar mooie reeks uit. Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen HRC’14

Bron: De Gelderlander